Kan je in filemaker een onzichtbaar veld maken?

Ik werk met Filemaker Pro 12 (Mac) en wil een onzichtbaar veld maken. Weet iemand of dit kan. Of misschien een veld met een wachtwoord, zodat niet iedereen er in kan?

Toegevoegd na 1 uur:
sorry ik werk met Filemaker 13

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
SimonV
9 jaar geleden
Bedoel je dit?
Elk lay-outobject kan worden verborgen door het opgeven van een "Verberg object als" berekening in de sectie "Behavior section of the Data tab of the Inspector".
Het lay-outobject wordt niet weergegeven als de berekening "true" is. http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/11969/kw/hidden%20fields/session/L3RpbWUvMTQxMTU0ODczNi9zaWQva0EzaDdiM20%3D

Antwoorden (1)

Je kunt layout objecten laten verdwijnen/verschijnen op basis van een specifieke conditie of bereking in andere velden. De staat van het veld wordt niet niet dynamisch updated dat moet je dus even afvangen met een klein refresh scriptje of als je tussen layouts wisselt dan wordt de layout met de juiste staat ververst.

Als je nu voor conditie afhankelijk kiest dan zou je op een ander layout die met password beveiligd is een vinkje kunnen zetten die aan of uit kan, en afhankelijk of dit vinkje aan of uit staat verberg je het veld op het eerdere layout? Niet de meest chique oplossing, maar dit is het beste wat ik kan bedenken.....