Kent iemand een alternatief voor Skype voor een Apple G4 PPC-computer (dus zonder Intel) met als hoogste systeem OSX 10.4.11?

Deze vraag is al eerder gesteld, maar ze wordt opnieuw actueel nu Skype recent beslist heeft om Apple computers die niet uitgerust zijn met minstens het systeem OSX 10.5. ... de toegang te ontzeggen.
Ik beschik wel over een MacBook Pro, maar een vriend waarmee ik regelmatig Skype-te beschikt enkel over een Apple G4 PPC.
Antwoorden op de eerder gestelde vragen, zijn hier niet of niet meer van toepassing.
Ik heb zelf al naar oplossingen gezocht, o.a. Google Hangouts dat wel werkt vanaf systeem OSX 10.4. ... , maar enkel voor Intel-Mac-computers, niet voor een PowerMac. Verder is er Yahoo-messenger, maar daar moet je je telefoonnummer ingeven ook al ben je niet van plan om naar gewone telefoonnummers te bellen en ik hou mijn telefoonnummer liever geheim.
eBuddy bestaat enkel nog voor smartphones.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
conqie, als je dit nu eens tussen de antwoorden zet, dan kan ik het als beste antwoord kiezen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via de link ben ik een beetje onrechtstreeks op Ventrilo uitgekomen. Het is geschikt voor een Power Mac met systeem OS X 10.4.11. Nu zijn we een soort van server aan het zoeken waarop het bellen kan plaatsvinden. Dit zou 1 euro per maand kosten. Dat is wel te doen.

Antwoorden (2)

U zou hiervoor misschien facebook kunnen gebruiken? U kunt in de chatbalk kiezen voor een videooproep.. Volgens mij heeft dat vrijwel hetzelfde effect als skype..
MVG
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Teamspeak, lijkt een beetje op skype.