Je krijgt GEEN update voor Windows XP, je krijgt een update voor het anti-malmware programmatje van Windows. Dit is een losstaand programma dat op veel voorkomende problemen wel een snelle check kan doen. Echter, lekken en beveiligingsfouten in Windows XP worden NIET meer opgelost, dus je doet er goed aan te updaten naar Windows 7 of 8.1 (of een ander besturingssysteem als Linux (een van de vele Linux distributies zoals Ubuntu bijv.)). Dit programma biedt bescherming tegen een aantal bekende mogelijke schadelijkheden, maar is zeker niet voldoende om veilig te internetten (laat staat met gevoelig data te werken). Upgrade dus het besturingssysteem van je pc zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit was dus echt wel een update, rechtsonderaan was een geel schildje te zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, je interpreteert wat je ziet verkeerd. Het is EEN update voor EEN LOSstaandprogramma, maar het GEEN update voor Windows XP. Het is een update voor de Malicious Software Removal Tool, NIET voor XP! De update voor het anti-malmware programma wordt uitgerold via het algemene Microsoft/Windows Update systeem (vandaar het icoontje), maar het betreft zeer zeker GEEN update voor XP, maar voor een ander programma van Microsoft (namelijk het Malicious Software Removal Tool van Microsoft).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was juist zo blij dat ik van die irritante updates af was. Dus ik kan nog meer verwachten van Microsoft of kan ik de automatische update beter uitzetten omdat het toch niet voor XP bedoeld is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sanoma, wederom een verkeerde interpretatie. Via het updatesysteem van Microsoft worden een aantal verschillende updates uitgerold:
- updates voor het besturingssysteem (gebeurt bij XP dus niet meer)
- updates voor losstaande Windows programma (gebeurt dus nog wel) Deze update was een update voor de tweede categorie, voor een klein beveiligingsprogrramma'tje. Dat programma helpt tegen bepaalde infecties, echter niet tegen lekken in het besturingssysteem. Het uitzetten van de updates van de updates voor de losse programma'tjes is NIET verstandig. Dan maak je je computer nog veel kwetsbaarder. Je bent ECHT toe aan een nieuw besturingssyteem, dat besturingssysteem dat je gebruikt is 13 jaar oud (paar keer groots opgelapt (service packs) in de tussentijd maar toch te oud).... Doe jezelf en de maatschappij een lol, upgrade het besturingssyteem van je computer naar een besturingssyteem dat WEL updates krijgt. Bijv. Windows 7, 8.1. of een Linux distribuie als Ubuntu of Mint. XP wordt niet meer ondersteund door Microsoft, dus als je rekening straks bijv. leeggehaald is door criminelen, dan heb je grote kans dat je bank het misschien niet vergoed omdat je pc kwetsbaar was.... Zomaar een van de redenen om WEL te updaten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op mijn andere computers heb ik W7, W8 en Xubuntu.
Het is het allemaal net niet dus ik blijf bij XP
Toch bedankt voor je goedbedoelde advies.
Daarom een plusje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou ook het besturingssysteem van deze pc veranderen, want aan windows xp heb je niet veel meer en het is onveilig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogmaals bedankt voor je advies.
Stop er mee a.u.b.