Wat betekent deze foutmelding? (zie uitleg + foto)

Na een reparatie-installatie te hebben gedaan op mijn oude pc met Windows XP erop, krijg ik deze foutmelding te zien. De muis en het toetsenbord kan ik beide niet gebruiken. Weet iemand waarom ik deze foutmelding te zien krijg en hoe ik het kan oplossen?
Ik krijg het volgende bericht (zie foto):

Benodigde bestanden

Het bestand asms op Cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2 is nodig.

Typ het pad naar het bestand en klik op OK.

Bestanden kopiëren van:
GLOBALROOT\DEVICE\CDROM0\I386

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het spreekt voor zich.

Het zoekt een bestand dat 1, niet te vinden is op je installatie cd-rom (moet wel een heel oude pc zijn dan) of 2, de cd is beschadigd NET waar dat bestand op gebrand was op de cd.

Verder dat de muis en toetsenbord niet werken : Zijn beide USB's?

Eens proberen aan de achterkant van de pc de groene en paarse plugs te gebruiken I.P.V. de USB poorten. Het kan goed zijn dat die pas werken als je ze installeert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Inderdaad, de pc is geloof ik van 2008. Ik denk dat het 1 is, want de cd had ik pas opengemaakt en is niet beschadigd.
Ik gebruik geen ps/2 poorten maar USB voor zowel toetsenbord als muis. Heeft het daar misschien mee te maken dat ze het niet doen? Thanks
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals ik al zei, kan het zijn dat de USB poorten niet werken omdat de basis software voor die poorten (van het moederbord) niet aanwezig is. Dit is vooral zo bij oude pc's en minder bij nieuwere modellen. Met een oude pc was USB een optie en nu is het standaard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ok thanks dan ga ik het proberen met die soort muis en toetsenbord (als ik die heb)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
USB hoort te werken op een recente pc (>2005) met toetsenbord en muis. Al zijn er uitzonderingen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb dat laatst ook met een PC gehad, tijdens herinstallatie werkte de USB niet, dus toetsenbord en muis ook niet :-S Was ook een PC van 2006/2007 en ik zoeken naar mijn oude PS2 Spullen, had mijn man die weg gegooid met het idee van "wie gebruikt die meuk nog" Zie er dan nog maar eens aan te komen, heb ze uiteindelijk gevonden in een oud opslag hok op mijn werk, mocht ik ze gelukkig hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ok, maar werkt het wel als je ze beide hebt? Want ik heb alleen een ps/2 toetsenbord maar een muis kan ik nergens vinden.
Ik had het (geloof ik) al een keer geprobeerd met alleen een ps/2 toetsenbord, maar dat werkte niet, dus mijn vraag ik heb ik ze allebei nodig?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat weet ik niet zeker, ik heb gewoon allebei aangesloten. En niet geprobeerd of alleen een muis of alleen een toetsenbord ook werkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ok dus je hebt nog steeds de foutmelding want je hebt er niks aan gedaan toch?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee juist niet, na aansluiten toetsenbord en muis heb ik de CD er weer ingedaan en toen verder gegaan met installatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
YES! Dan kan ik toch nog doorgaan! Thanks! Wel aan een ps/2 muis zien te komen -.-
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bol.com verkoopt ze nog
http://www.bol.com/nl/s/computer/zoekresultaten/Ntt/ps2%2Bmuis/N/3134/Nty/1/search/true/searchType/qck/sc/computer_all/index.html?_requestid=270411
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ok maar alleen: straks geef ik €12,- uit aan een muis, en dan probeer ik de foutmelding weg te werken, maar dan lukt het niet. Dan blijkt er toch een ander probleem te zijn.. daar ben 'k bang voor :S
Eerst toch nog maar even goed op zolder zoeken dus. En ik vraag me nog steeds af of het alléén met een muis of alléén met een toetsenbord ook kan.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat zou je dan even moeten proberen. Je zei dat je een toetsenbord had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan die aankoppelingen ook kopen in een pc-winkel. De kans is echter wel miniem.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Die hebben bij mij nog nooit gewerkt. Ik neem aan tenminste dat je die stekkertjes bedoeld van USB naar PS2.