Kun je woorden in word 2007 automatisch laten veranderen? (zie toelichting)

Ik typ bijvoorbeeld vaak het woord "client" (zonder puntjes) kun je ergens instellen dat er altijd een trema boven de e komt te staan als ik het woord "client" typ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Open Word. Klik dan op de bol met het Windows-logo die linksbovenin het Word-venster staat. Er verschijnt een venster; klik op de knop "Opties voor Word" die rechts onderaan staat.

Nu opent een nieuw venster. Klik daar aan de linkerkant op "Controle".

Bovenaan verschijnt nu een knop "AutoCorrectie-opties...". Klik daarop.

In het linker tabblad (AutoCorrectie) kun je nu onderaan het vakje "Tekst vervangen tijdens typen" aankruisen. Onder dat vakje vul je links "client" in (zonder trema), en rechts "cliënt" (met trema) - zie het plaatje hieronder (klik op het plaatje om een grotere, leesbare versie te krijgen; bij sommige browsers moet je daarna nogmaals op het plaatje klikken voordat het leesbaar wordt).

Klik rechtsonder op de knop "Toevoegen".

Nu hoef je alleen maar alle openstaande vensters te sluiten door op de betreffende "Ok"-knop te klikken. Vanaf nu wordt "client" automatisch vervangen door "cliënt".

Succes!
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! ik mag de vraag nog niet sluiten, maar dit is zonder meer het beste antwoord. Erg handig dat je er een stappenplan bij hebt gezet!
Cryofiel
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijker kan toch niet? :)

Andere antwoorden (1)

via zoeken en vervangen kan je dat in één keer doen!

succes!!