Bestaat er software die de opstartsnelheid van je pc meet?

Buiten bij Taakbeheer....
Software die dus vanaf het begin tot het einde van het opstarten meet ...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
stopwatch?

Het beste antwoord

Je kunt het programma BootRacer gebruiken. Het laat best veel zien en ziet er mooi uit
http://www.greatis.com/bootracer/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku!

Andere antwoorden (1)

Ligt er aan.
Wil je het vanaf de bios meten? of vanaf het moment dat Windows begint met starten?

Want je moet rekening houden dat Windows voordat het wat anders op start eerst zijn eigen "core" op en dan pas de rest van de software.
En dan komt ook nog wil je het weten totdat je Windows goed kan gebruiken of dat het inlog scherm bereikt is of nog een ander moment.

Het best kan je een stopwatch pakken en het zo meten als je het precies wilt weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Stopwatch, lijkt me wel zo simpel. Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stopwatch lijkt simpel maar niet handig, immers: welk process neemt dan de meeste tijd om op te starten? Ik neem aan dat de vraagsteller zijn systeem wil optimaliseren en wil weten wat z'n winst is... maar met een stopwatch alleen kom je er niet achter waar ruimte is om te optimaliseren...