Is er een manier om mijn txt/cfg bestand te locken zodat niemand het in kan zien als ik het share?

Ik speel een spel en daar kun je een aantal commands in een gewoon txt/cfg bestandje typen en dan doet hij wat ik vraag als ik hem laad op het spel...
Maar ik heb met een aantal command meer iets gemaakt en mensen vroegen mij online of ze dat mochten hebben...
maar ik wil niet dat ze kunnen zien wat erin staat, is er een manier voor???

gr..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Dat kan niet als de spelsoftware de file moet kunnen lezen.

Toegevoegd na 20 minuten:
[op basis van een reactie]
Je zal eerst moeten kijken wat het spel allemaal aankan & hoe het gelezen wordt.

Probleem is dat als het spel uiteindelijk de inhoud van het bestand moet kunnen lezen, een computer het dus kan lezen. En dus kan een ander persoon het lezen.

Zodra je er wachtwoorden oid op gaat zetten, of gaat versleutelen, dan moet je de 'oplossing' mee geven aan de software, anders kan het spel het niet lezen. Dus effectief geeft je het slot + sleutel weg als je het wilt verspreiden.

Pas als het spel de mogelijkheid tot versleuteling geeft kan je je batch file gaan versleutelen en -voor mesen- onleesbaar verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat niet, de lezer van die file is dat spel, en die kan niet anders gaan lezen, anders zou je het kunnen encrypten en dan zou het veilig zijn...
Nee dat gaat niet helaas... Wat je wel kan doen is een attribuut zetten van die file, maak het hidden-attribuut 1, dan zie je die file niet staan als je kijkt in die map... Maar het spel heeft daar dan weer geen moeite mee, die leest dat gewoon, dus maak het verborgen...