hoe bereken ik maandinkomsten bij WW (4 weken) en loon (maand) in Excel?

Ik heb recht op WW over 19 uur per week. Ik werk gemiddeld 11 uur per week. Dus ik krijg elke 4 weken WW uitbetaald over ongeveer 4x8 uur. Mijn loon krijg ik per maand uitbetaald. Nu wil ik graag weten hoeveel ik per maand heb, bij elkaar opgeteld. Maar WW zijn 13 periodes, en loon zijn er 12, en die overlappen elkaar. Hoe zet ik dit logisch in excel?

Toegevoegd na 11 uur:
Het vermenigvuldigen met 13 en delen door 12 had ik zelf ook al bedacht. Maar dan ben ik nog niet uit het overlappen. Als ik bijvoorbeeld 19 mei tot 15 juni omreken naar een maand, bij welke maand moet ik dit dan optellen? Dan moet ik dat weer delen in twee stukken van 13 dagen mei en 15 dagen juni. En ik vroeg me af hoe ik dit voor iedere periode met wisselende bedragen door excel kan laten doen, en netjes in rijen kan zetten zodat het bij het maandloon opgeteld kan worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe ik het wil hebben weet ik wel. Ik wil weten hoe veel ik in 1 maand aan inkomsten heb, iedere maand apart. Maar hoe ik dit makkelijker uit kan rekenen dan voor elke dag ene berekening maken (dus 365 berekeningen per jaar), had ik graag een formule of oplossing voor gehad.

Antwoorden (1)

Door 13 X het weekbedrag van de UWV te vermenigvuldigen en de uitkomst door 3 te delen.
Dan krijg je het maandbedrag.

Toegevoegd na 18 uur:
N.a.v. je toevoeging zal je het toch op de manier moeten doen zoals ik al hierboven aangaf.
Voor zover ik weet is er geen andere manier om het maandbedrag uit te rekenen.
En van 19 mei tot 15 juni is geen maand.
Is het zo dat je elke week hetzelfde bedrag ww ontvangt,dan kun je n.a.v. de uren uitrekenen wat je dan die maand aan ww hebt ontvangen,maar in principe blijft de uitkomst hetzelfde als de ww ook hetzelfde blijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Dan heb je een maand bedrag dat is iets anders dan een 4 weken bedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VS wil juist het maandbedrag weten ronron.
ronron1212
9 jaar geleden
Ze wordt per4 weken betaald
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat weet ik en als je 13 weken ww vermenigvuldigd en dit erna door 3 deelt,dan weet je wat je per maand aan ww krijgt,tel hierbij het maandsalaris op en dan weet vs hoeveel het totale maandinkomen is.
ronron1212
9 jaar geleden
dus eerst je 5 weken loon delen door 4 dat vermenigvuldigen met 13 en dan delen door 3.
Computoon
9 jaar geleden
Heel nauwkeurig:
(4 wekenuitkering ww * 13) / 12.
Dan heb je het maandbedrag van de ww.
Computoon
9 jaar geleden
Ter toelichting: een jaar is 52 weken. In een jaar zitten dus 13 perioden van 4 weken. Omdat een jaar twaalf maanden heeft, is het jaarbedrag gedeeld door 12 het maandbedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je toevoeging Computoon. Nee ronron,het salaris uit arbeid is al een maandloon dus deze moet je niet delen,het gaat alleen om de ww.
ronron1212
9 jaar geleden
is uit jou antwoord dus niet duidelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijker dan mijn antwoord kan het niet,ik heb het alleen over het UWV waarom de vs vroeg.