Truecrypt is ermee gestopt.. Wat nu?

Ik gebruik Truecrypt om persoonlijke bestanden te beveiligen op mijn extern harde schijf. Ik heb mijn bestanden in een container gezet, zodat de externe harde schijf wel toegankelijk blijft.

Nu gebruik ik nog steeds Truecrypt en ik vraag mij af of het nog wel veilig is? En Truecrypt raadt Bitlocker aan, maar die kan ik niet gebruiken, omdat ik Windows Vista heb.

Weet iemand een ander encryptieprogramma waarmee ik Truecrypt kan vervangen?

9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Via deze link vind je wat meer uitleg: http://computertotaal.nl/apps-software/wat-zijn-de-alternatieven-voor-truecrypt-63075. Op pagina 2 vind je buiten Bitlocker nog enkele alternatieven.
De tekst sluit af met: 'Het laatste woord over TrueCrypt zal nog niet gesproken zijn en als blijkt dat het programma definitief niet zal worden doorgezet, verwachten we dat er meerdere tooltjes opduiken waarmee je je bestanden en schijven zonder zorgen beveiligt.'
Ergens in de tekst staat ook dat je ervoor kan kiezen om TrueCrypt 7.1a te blijven gebruiken, maar dat je er rekening mee moet houden dat iets niet in de haak is.
Hier vind je nog wat info: http://www.pcworld.com/article/2304851/so-long-truecrypt-5-encryption-alternatives-that-can-lock-down-your-data.html. In de reacties staan nog meer alternatieven voor Truecrypt.