is het mogelijk om de gegevens uit een excel formulier op te slaan in een database?

Ik heb een rekenschema, maar wil voor iedere berekening (offerte) de ingevulde data opslaan in een database (mag excel zijn) waarbij iedere offerte automatisch de ingevulde gegevens horizontaal wegschrijft (transponeren). Is dit mogelijk. Indien gewenst kan ik een model van het rekenschema mailen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja dat kan. afhankelijk van het aantal ingangs-variabelen maak je een pagina met zoveel kolommen als je variabelen hebt. elke rij (regel) is dan de set parameters voor een berekening. Ik neem nu even aan dat het blad met de berekeningen blad2 is en de parametertabel op blad1 staat. Je voegt nu op blad2 een numerieke variable toe die jouw projektnummer is. Daar waar je de variabelen had staan of gebruikte schrijf je nu: "blad1".(projektnr+paramkolom) de laatste expressie berekent de cel die de benodigde variabele bevat.
Zonodig kan ik je wel een voorbeeld sturen... Succes!