Wat is een goed programma, om te zien welke bestanden op een extrene harddisk staan, zonder dat deze aanstaat?

Ik zoek een programma waarin ik kan zien welke mediabestanden op mijn twee externe hardisks staan zodat ik meteen de juiste pak.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Een sticker op de schijven plakken met daarop wat je wilt weten. Als een schijf niet aan staat kun je niet zien wat er op staat. Vergelijk het met een televisie. Als de stekker er niet in zit heb je zeker geen beeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoeld waarschijnlijk dat je de index (inhoud) van je externe schijven op je computer wilt opslaan, als een soort van naslagwerk. Dat is mogelijk met een filemanager. Hiermee vraag je inhoud op van aangesloten media en vervolgens sla je deze gegevens op. Een voorbeeld van een programma met deze mogelijkheid is Totalcommander. Vroeger kon het zelfs met DOS ! (mbv omleidingsoptie output naar bestand weggschrijven)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een programma heb ik niet voor je. Maar de meest eenvoudige oplossing nog steeds onder Windows 7 bijvoorbeeld is om wat DOS-commando's te gebruiken. Start een command prompt. Type eens voor de grap het woord "tree" . Kijk wat er uit komt. Je ziet alleen directories nu, met "tree /f" laat hij ook alle bestanden zien. Met "tree /f /a" krijg je een output die geschikt is om naar een bestand om te leiden. Sluit je harddisk aan en navigeer naar de harde schijf. Als het een "G:" schijf is, dan type je in het command venster gewoon "g:" . Nu zou je in de "root" ervan moeten zijn ("G:\"). Type nu het commando "tree /f /a > tree.txt". Dit maakt een tekstbestand aan met de volledige output. Type "notepad tree.txt" om een kladblok te openen met de uitvoer.

Het enige wat je nu moet doen in dagelijks gebruik, is even dat bestand te openen (kopieer hem naar je bureaublad ofzo) om met CTRL-F te zoeken naar wat je nodig hebt. De rest volgt vanzelf, dat hoef ik je niet uit te leggen...

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens, de ">" (groter-dan-teken) overschrijft altijd het bestand waarnaar je het toe stuurt. Als je er twee gebruikt ">>" dan wordt het er achter aan geplakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zeggen plaat de inhoudsopgave van beide disk in een MySQL database en zoek dan via phpMyadmin(web pagina) naar het bestand. Met XAMMP zet je snel een MySQL/phpMyadmin configuratie op. Maar die weg is steil en hobbelig.....

Nog sneller zou zijn om de inhoudsopgave in een excel te plakken vanuit twee geparsed tekst bestanden....

type in dosbox:
cd :
cd \
dir *.* /s >> C:\dirlijstje.harddisk-x.txt

-= verwissel nu de externe drive =-

cd :
cd \
dir *.* /s >> C:\dirlijstje.harddisk-y.txt

Maak twee tabbladen in excel en copy en paste de informatie van de twee txt bestanden die je gemaakt hebt in de twee tabbladen.

Doe een als je iets zoekt, en het resultaat geeft dan aan in welk tabblad(dus je feitelijke externe HD) het gezochte bestand bestaat....

Graag gedaan...