Kan ik een bewerkte foto van 950 kb nog uitvergroten op canvas van 60x80?

De foto is gemaakt door een fotograaf, hij heeft de originele niet meer en heeft de foto bewerkt. Bestaat er misschien een programma waar ik de pixels miss kan aanvullen ofzo? ik wil het zo graag ...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat word niet mooi als je dit gaat vergroten. Maar kb zegt niet zoveel over de resolutie. Hoeveel bij hoeveel pixels is het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb steeds een goed resultaat via herinneringenoplinnen.nl

Antwoorden (1)

Foto's op canvas hebben vaak een printresolutie van ongeveer 127dpi
Voor een mooie afdruk van 60x70 heb je dus een afbeelding van 3000x4000 pixels nodig. Hoeveel pixels jouw afbeelding heeft kunnen wij hier aan de omvang van het bestand niet zien, maar waarschijnlijk is dat fors minder. Bij het afdrukken zal dat nooit echt een mooi scherp effect geven.

Er zijn programmaatjes die er pixels "bij verzinnen" door te interpoleren tussen de omliggende we bekende pixels, maar informatie die er niet is kan nooit goed ingevuld worden en persoonlijk vind ik dat het resultaat dan vaak erg tegen valt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord... ja ik was er al bang voor! ik heb bij de eigenschappen gekeken. afmetingen zijn : 2870 x 2304, breedte 2870 pixels en hoogte 23014 pixels. Zowel horizontale als verticale resolutie is 72 dpi , de bitdiepte is 24, eenheid van resolutie is 2, kleur voorstelling is sRGB. Het grootste gedeelte zegt me niets.