Graag advies m.b.t. aankoop van een extern geheugen voor PC: welke capaciteit heb ik nodig en waar moet ik op letten ?

Ik heb hem hoofdzakelijk nodig voor opslag van veel foto's en correspondentie. Graag advies !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef eens meer uitleg over waarom extern?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit vaak bij mijn kinderen in het buitenland en wil het dan mee kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dat helpt om de vraag te kunnen beantwoorden.

Het beste antwoord

Je hebt 3 mogelijkheden:

1. Een USB-stick. Die heb je in alle soorten maten en vormen en met capaciteiten tot 1 TB maar bij die hoge capaciteiten worden ze reteduur. Je hebt tussen USB-sticks onderling grote verschillen qua prestaties maar ook qua functionaliteiten (zoals wel/geen encryptie).

2. Een externe harddisk. Ook beschikbaar in verschillende soorten en maten (maar sowieso al wat groter dan een usb-stick) en met capaciteiten tot tientallen terabytes (als het bijvoorbeeld gaat om een externe harddiskbehuizing met meerdere harddisks). Het best kan je een lege harddiskbehuizing kopen en een aparte harddisk en die zelf inbouwen. Dit is niet alleen financieel voordeliger. Maar vroeg of laat zal je blij zijn dat je de schijf er weer kan uithalen (als er iets mis mee is of als je deze wilt vervangen door eentje met een hogere capaciteit).

3. Je koopt een NAS, plaats deze in je netwerk en zorgt ervoor dat deze van buitenaf bereikbaar is. Ook dan kan je waar ook ter wereld aan je bestanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Hier kan ik inderdaad iets mee !​
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een duidelijke uitleg die je als leek kunt begrijpen. Bedankt !

Andere antwoorden (2)

De capaciteit hangt af van de hoeveelheid informatie die je erop kwijt wilt. Hoe groter de capaciteit van het externe geheugen hoe duurder je uit bent. Ik kan je in het algemeen wel adviseren om alleen een usb stick te kopen en geen harde schijf die je via een kabel met de pc moet verbinden. Bij zulke externe geheugens wil de verbinding nog weleens kapot gaan en dat kan alleen tegen extreem hoge kosten hersteld worden door de fabrikant (1600 euro)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt er heel erg van af hoeveel je wilt gebruiken. zelf heb ik een 2TB Externe harde schijf voor maar 80 euro en hij werkt prima.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SEAGATE-2TB-USB-3.0-Backup-Plus,10259,482770,1171671.html?langId=-11