Mappen niet meegekomen bij upgrade email programma Thunderbird 2.0 naar 3.0

Ik had een paar sub-mappen in mijn inbox staan die niet meer te vinden zijn. Waar zijn deze gebleven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit probleem heb ik ook gehad. De mappen staan nog op je schijf, maar Thunderbird ziet ze niet meer. De snelle oplossing, wel met enig risico: 1.  Maak in Thunderbird een paar willekeurige mappen aan. Noem ze bijvoorbeeld aaa, bbb, ccc enzovoort. De mappen zijn leeg. 2.  Heel belangrijk: stop Thunderbird. 3.  Ga op je schijf naar de plek waar die mappen staan. Zoek de mappen die je niet meer ziet. Meestal herken je ze aan hun naam; soms heten ze ef83dab1c2 of zo, in dat geval kun je ze in Kladblok openen om de inhoud te bekijken om te weten om welke map het gaat. 4.  Verplaats de bestanden naar de plek waar je je mappen (nu dus: bestanden) aaa, bbb, ccc enzovoort hebt gemaakt. Let erop dat je altijd zowel een mapnaam als een mapnaam.msf hebt. 5.  Verwijder aaa en aaa.msf , en hernoem mapnaam naar aaa , en mapnaam.msf naar aaa.msf . Doe dit voor elke map (nu dus: bestand) die je kwijt was. 6.  Start Thunderbird. In aaa, bbb, ccc enzovoort zie je nu je verloren mappen. Je kunt ze nu weer op de normale manier verplaatsen en hernoemen. De manier *zonder* risico: 1.  Downgrade naar je vorige Thunderbird-versie. Je verloren mappen zullen nu weer zichtbaar zijn in Thunderbird. 2.  Verplaats binnen Thunderbird je mappen naar een heel gewone plek tussen je andere mappen, dus niet onder de inbak. 3.  Upgrade opnieuw naar de nieuwe Thunderbird. 4.  Verplaats binnen Thunderbird je mappen naar de plek waar je ze wilt hebben (dus naar waar ze oorspronkelijk stonden).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100