Cirkeldiagram en een grafiek maken, hoe doe je dat in excel 2003?

Ik kom er niet uit (ook niet met excel help)

Bijv een cirkel diagram maken, de onderstaande gevens moeten bijv. in een cirkel diagram, maar als ik ze op deze manier noteer, selecteer en vervolgens cirkeldiagram voorbeeld kies is mijn cirkel alleen een streepje en staan de onderstaande gegevens als reekst aangeven. Maar zijn niet in de grafiek of cirkel verwerkt. hoe moet ik de gegevens opmaken zodat ze wel correct in de grafiek komen?

passieve aard 20%
active aard 20%
n.v.t 60%

Word er echt gek van, heb al vele manier geprobeerd, maar wil niet lukken. terwijl het echt niet zo moeilijk kan zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
3.3K

Het beste antwoord

Hier, cadeautje, plak maar in je stuk.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super bedankt voor je cadeautje, helaas moet ik er nog een maken, aangezien jij het in een paar minuten hebt gedaan kan het niet moeilijk zijn (of je bent geniaal natuurlijk :) Hoe doe je dat toch?
AWM
14 jaar geleden
Er is echt helemaal niets aan.
Tik de namen en de waardes in twee rijtjes in met Excel,
selecteer alles wat je getikt hebt, klik op 'invoegen', grafiek en kies de soort grafiek. Dan nog even bij de labels voor percentage kiezen. Ga er maar ff mee spelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, bedankt en nogmaals bedankt!
De fout die ik maakte is de namen en getallen in 1 cel plakken, inplaats van in rijtjes. stom!
hoe simpel kan een fout en het antwoord zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat minnetje slaat echt helemaal nergens op, je antwoord kon niet duidelijker!
AWM
14 jaar geleden
Ik weet het Sanuk. Ik weet wie het doet, dus het maakt niets uit. Enneh, graag gedaan!

Andere antwoorden (2)

kijk eens op de onder staande site daar staat hoe je een diagram kunt maken

Toegevoegd na 28 minuten:
Selecteer de gegevens die u wilt weergeven in het cirkel-van-cirkel- of staaf-van-cirkeldiagram.
Klik in het menu Invoegen op Diagram.
Klik in het vak Grafiektype op Cirkel.
Klik onder Subtype op Cirkel-van-cirkel of Staaf-van-cirkel.
Geef een voorbeeld van het diagram dat u wilt maken weer door te klikken op Ingedrukt houden om voorbeeld te bekijken.
Klik op Volgende en ga verder met stap 2 t/m 4 van de wizard Grafieken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Je zet de volgende waardes in en groepje van 6 vakken:

A1: Actieve aard
B1: 0,2
A2: Passieve aard
B2: 0,2
A3: n.v.t
B3: 0,6

Dan selecteer je de groep. Vervolgens klik je bovenaan 'Insert' of 'Invoegen' aan, daarna 'Chart' of 'Kaart/grafiek', daarna 'Pie' of 'Taart'. Ik weet de Nederlandse termen niet zeker, maar die blijken wel als je er eenmaal klikt.

Hierna kan je gewoon doorklikken en dan heb je de cirkeldiagram al. Je kan na 'Chart' ook andere soorten grafieken aanklikken. Aan jou de keus.