Cirkeldiagram en een grafiek maken, hoe doe je dat in excel 2003?

Ik kom er niet uit (ook niet met excel help)

Bijv een cirkel diagram maken, de onderstaande gevens moeten bijv. in een cirkel diagram, maar als ik ze op deze manier noteer, selecteer en vervolgens cirkeldiagram voorbeeld kies is mijn cirkel alleen een streepje en staan de onderstaande gegevens als reekst aangeven. Maar zijn niet in de grafiek of cirkel verwerkt. hoe moet ik de gegevens opmaken zodat ze wel correct in de grafiek komen?

passieve aard 20%
active aard 20%
n.v.t 60%

Word er echt gek van, heb al vele manier geprobeerd, maar wil niet lukken. terwijl het echt niet zo moeilijk kan zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier, cadeautje, plak maar in je stuk.

kijk eens op de onder staande site daar staat hoe je een diagram kunt maken Toegevoegd na 28 minuten: Selecteer de gegevens die u wilt weergeven in het cirkel-van-cirkel- of staaf-van-cirkeldiagram. Klik in het menu Invoegen op Diagram. Klik in het vak Grafiektype op Cirkel. Klik onder Subtype op Cirkel-van-cirkel of Staaf-van-cirkel. Geef een voorbeeld van het diagram dat u wilt maken weer door te klikken op Ingedrukt houden om voorbeeld te bekijken. Klik op Volgende en ga verder met stap 2 t/m 4 van de wizard Grafieken

Bronnen:
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HA...

Je zet de volgende waardes in en groepje van 6 vakken: A1: Actieve aard B1: 0,2 A2: Passieve aard B2: 0,2 A3: n.v.t B3: 0,6 Dan selecteer je de groep. Vervolgens klik je bovenaan 'Insert' of 'Invoegen' aan, daarna 'Chart' of 'Kaart/grafiek', daarna 'Pie' of 'Taart'. Ik weet de Nederlandse termen niet zeker, maar die blijken wel als je er eenmaal klikt. Hierna kan je gewoon doorklikken en dan heb je de cirkeldiagram al. Je kan na 'Chart' ook andere soorten grafieken aanklikken. Aan jou de keus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100