Hoe kom ik van BSOD af ?

Ik heb dus de bekende BSOD ( Blue screen of death) maar ik kom er maar niet van af,
ik heb een Packerd Bell computer die loopt op windows xp uit het jaar 2004/2005,

Wat ik geprobeerd hebt ;

- Opstarten met Windows XP cd , PC vindt het cd niet.
- Opstarten in Safe Mode en alle andere Safe Modes, BSOD blijft zich herhalen.

Weet iemand de oplossing of heeft iemand nog tips ?
Dat zou echt super zijn !

Toegevoegd na 2 minuten:
Toegevoegd ; Ik heb de BSOD STOP: 0x00000024 (0x00190202, 0x843728C0, 0xC0000102, 0x00000000)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Het heeft te maken met een beschadigde HDD en/of de bootsector. CHKDSK wordt aanbevolen.

Er is op Youtube iets te vinden:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U zegt dat de PC niet boot van de Windows XP CD. Dit wil zeggen dat
- u de BIOS verkeerd heeft ingesteld
- ofwel de CD vuil of bekrast is
- het optisch station defect is
- het ram geheugen slecht is
Als u erin slaagt van de PC te booten vanaf een CD zou ik vervolgens de harde schijf en het ram geheugen testen. Aangezien je Windows crasht moet je hiervoor een hulpmiddel gebruiken zoals de Ultimate Boot CD. Op deze CD vind je een programma voor het testen van het ram geheugen (memtest86) en een programma voor het testen van de harde schijf (Hdat). Meer informatie betreffende de Ultimate Boot CD vind u hier:http://decomputer.be/boot-disk-ultimate-boot-cd/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie bertjeGV, Ik heb de bios gewoon goed ingesteld op verschillende filmpjes gekeken op welke volgorde.
De cd werkt gewoon op me laptop en een andere pc, of het optisch station defect is zou ik niet weten, hoe kan ik dat controlleren ?.
En het RAM geheugeb werkt gewoon goed dat weet ik wel.
Eerst en vooral: de pc is niet aangesloten op internet? Zoja, dan kan je ipv een herstelpoging beter meteen een ander systeem installeren. Zonee, geen probleem.

Als je niet kan opstarten van die windows cd betekent dat dat er ofwel een hardwarematig defect dit opstarten voorkomt (en mogelijk hetzelfde defect dat bij windows voor problemen zorgt) of dat je BIOS niet mooi staat ingesteld om op te starten van cd.

Probeer eventueel met een andere windows cd en probeer de windows cd in een ander optisch station te stoppen.

Wat windows ook fout doet met de harddisk, je kan als je windows niet kan opstarten niets gaan doen om dit te voorkomen. Een chkdsk is voorlopig dus de enige eerste stap die je kan ondernemen.

Een chkdsk voor je best uit vanuit windows RE omdat de tekst dan niet verdwijnt na de herstart en je rustig kan controleren of er fouten gevonden/hersteld zijn. Als je opstart vanaf de windows xp cd kom je in een soort ouderwetse windows RE terecht. Run chkdsk dan.

Heb je al het mogelijke geprobeerd om van de windows cd op te starten en lukt dat niet? Dan is dat hardwarematig defect de mogelijke oorzaak. Gooi je pc dan open en verwijder alle niet essentiële hardware. Start de pc dan nog niet op, probeer dan indien mogelijk alle andere hardware 1 voor 1 te vervangen door een werkend exemplaar. Start de pc wel op, probeer dan telkens met 1 extra stuk hardware opnieuw. De defecte boosdoener gevonden? Dan weet je welke je moet vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Daki.
Nee ik kan de pc helaas niet opstarten vanaf het xp cd, dat ligt niet aan het cd want op me laptop en een ander pc werkt het wel, dus dan denk ik dat het aan me hardwares ligt. Dus Ik zal proberen de hardwares te vervangen en kijken aan welke het ligt.
Ik laat het je nog wel weten.