Hoe maak ik een kleine foto groot (groter) zonder scherpteverlies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het proberen.
http://sourceforge.net/projects/imageenlarger/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Moordigger, lukt aardig maar wel scherpteverlies.

Het beste antwoord

Eigenlijk niet. Een foto bestand bevat een bepaalde hoeveelheid informatie. Als je die groter wilt maken dan kom je informatie te kort die je niet meer kan toevoegen. Dus er gaat kwaliteit verloren.

Wat je kunt doen is met een bewerkingsprogramma (Picasa of Microsoft Picturemanager o.i.d.) de foto enigszins vergroten en dan met de funtie "Scherpte" kijken of je hem fantsoenlijk kunt verscherpen. Met een beetje geexperimenteer moet dat wel lukken, maar er gaat dus kwaliteit verloren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is niet mogelijk om een foto groter te maken zonder enig scherpte verlies. Er zijn wel manieren om het te doen met minimaal scherpte verlies.