Is het mogelijk dat iemand uit je Word bestand de verschillende versies kan lezen?

.....en dan bijvoorbeeld kan lezen wie wat heeft toegevoegd? Is dit te voorkomen?

Het gaat met name om een bestand dat inderdaad via 'wijzigingen bijhouden' is opgesteld en waarbij op het laatst alle wijzigingen zijn geaccepteerd. Daarna wordt het bestand gesaved.
Je ziet in het verzonden word-bestand niet meer alle wijzigingen . Mij werd gezegd dat het dan toch mogelijk is om het word-bestand zo te benaderen, dat de oudere versies ook nog leesbaar zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is te voorkomen: de geaccepteerde versie kopiëren, plakken in een nieuw document, en het nieuwe document opslaan. Op die manier kan zelfs het grootste IT-genie niet achterhalen wie wat heeft gewijzigd in het originele bestand. De gemiddelde gebruiker zal trouwens sowieso geaccepteerde wijzigingen niet meer terug kunnen halen zodra het bestand na accepteren is gesloten (tot dan werkt 'undo' nog). De reden dat dit toch soms foutgaat, is dat sommige gebruikers wijzigingen verbergen in plaats van ze te accepteren.

Voor zover ik weet is dat alleen mogelijk als je 'redigeren' aan hebt staan. Anders is het volgens mij niet te zien wie wat wanneer heeft toegevoegd.

moet je bepaalde instellen hebben op je pc (redigeren) anders niet mogelijk

Als het op je werk is kan dat dan moet je dat vragen aan de systeembeheerder als je een vermoeden hebt dat er mee gesjoemeld is

Kijk onder het kopje Extra naar wijzigingen. Staat daar wijzigingen markeren aan? Dan is dat het probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100