Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe open ik een .cos2 bestand?

Hallo,

Vroeger maakte ik met vrienden wel eens filmpjes en bewerkte deze. Alleen nou zocht ik een filmpje van vroeger en zag dat dit een .cos2 bestand was. Na wat op internet te hebben gekeken bleek dit van het programma Pinnacle Studio te zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dit programma heb gebruikt trouwens. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit bestand GRATIS openen.

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet, in ieder geval niet als filmbestand. Het is een projectbestand welke edits e.d. opslaat, het is waarschijnlijk ook een heel klein bestand, niet groot genoeg om een video te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus alleen de "effecten" zijn zeg maar opgeslagen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de tijdlijn (zonder videoinformatie). Dus daar staat iets in als 0:00-0:30 videofile2
0:30-1:00 videofile3
1:00 effect 35
etc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas :c

Andere antwoorden (1)

Een .cos2-file is een tijdelijk bestand aangemaakt door bepaalde versies van Pinnacle Studio, een programma dat wordt gebruikt voor het bewerken van video's;
Deze slaat hier informatie in op voor een specifieke bron, zoals een WMV of WMA-bestand.

Cos2 bestanden kunnen probleemloos worden verwijderd. Pinnacle Studio zal ze regenereren de volgende keer dat een project wordt bewerkt.

Afspelen zal echter niet gaan. Daarvoor moet je het Pinnacle project zelf openen.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding