mijn dochter heeft een mp3 speler. hoe kom ik aan een gratis downloadprogramma?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (13)

ik zou iniedergeval geen limewire installeren: deze is niet van zulke goede kwaliteit en bevat grotendeels virussen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Maartje, de aangeboden bestanden zijn vaak niet van goede kwaliteit en bevatten virussen. Limewire zelf is heel gebruikersvriendelijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
met azureus of utorrents kun je torrents downloaden.
van o.a. deze sites:
http://www.mininova.org/cat/5
http://thepiratebay.org/browse

op deze site kun je (muziek)videos die op sites staan coverteren naar mp3's
http://www.vidtomp3.com/

dan heb je nog nieuwsgroepen
die met de applicatie grabit kunt benaderen.
http://www.shemes.com/

Toegevoegd op 07-06-2009 10:38:16
sorry hier heb je de links voor azarues en utorrent.
http://azureus.sourceforge.net/
http://www.utorrent.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Azerus is en goed programma maar onthoud wel dat downloaden mag maar niet uploaden.
Dus mijn advies is een map voor uploaden selecteren waar niets instaat
(Trucje kan stichting Brein ook niks doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat je download ben je dezelfde gegevens ook ter beschikking aan het stellen en dus aan het uploaden. Stichting Brein zal hier zeker naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stichting brein kijkt echt niet bij jou thuis hoor. trouwens ze komen er bij mij niet eens in. Ze hebben geen enkele bevoegdheid
Ga naar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via nieuwsgroepen.
Beste kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je een programma bedoelt waarmee je gratis muziek kunt downloaden? Er zijn namelijk ook gratis programma's waarmee je betaalde muziek kunt downloaden zoals i-Tunes. Maar die werken alleen heel goed in combinatie met een iPod.

Bij het gratis downloaden van muziek van een artiest schend je het auteursrecht mogelijk. In Nederland mag je bijvoorbeeld geen muziek van anderen aanbieden, maar een nummer voor jezelf downloaden is niet netjes naar de artiest toe, maar meestal niet strafbaar.

Nu zit het probleem in programma's waarmee je muziek download dat je tijdens het downloaden de muziek deze muziek ook weer aan anderen aanbied. Dat stukje is strafbaar. Dit soort programma's maken gebruik van zogenaamde peer to peer netwerken. Het programma (waar jij op doelt) maakt connectie met een andere computer waar een zelfde soort programma op staat. Nu zijn er op internet heel veel mensen met zo'n programma en het is mogelijk dat een gebruiker nu net de muziek heeft die jij wilt hebben. Op dat moment kan die muziek uitgewisseld worden, maar dat is op deze manier dus enigszins strafbaar.

Programma's zoals Limewire zijn bijzonder gebruikersvriendelijk, maar hier worden ook heel veel virussen en andere schadelijke software, vermomd als muziekbestand aangeboden. Een niet zo ervaren downloader zal dat niet snel in de gaten hebben.

Bekende peer-to-peer programma's waarmee je muziek kunt downloaden zijn Gnutella, Limewire, bittorrent: http://nl.wikipedia.org/wiki/Peer-to-peer

Een andere manier is het downloaden via nieuwsgroepen. Een nieuwsgroep is een discussies website waarin ook bestanden worden gepost. Een liedje of CD wordt dan in heel veel stukjes geknipt en gepost. De ontvanger moet die stukjes downloaden en weer aan elkaar zetten. Dat is een omslachtig proces waar je vaak een aantal verschillende programma's voor kunt/moet gebruiken. Dat is niet zo gerbuikersvriendelijk. Het op deze manier downloaden is in Nederland nog (?) niet illegaal.

Toegevoegd op 07-06-2009 10:50:23
NB. Ik heb een zo objectief en eerlijk mogelijk antwoord proberen te geven zonder hiermee een waardeoordeel te geven of het downloaden van muziek wel of niet verkeerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg compleet antwoord, +1
Gewoon wel LimeWire installeren. Dat is het handigst. Ga naar www.limewire.com en download het programma. Het programma is gratis en een nummer is binnen een minuut ongeveer gedownload. Zowat elke computer heeft een firewall en virussen komen niet binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even http://www.bittorrent.com/btusers/download/? installeren en dan hele CD's downloaden via http://www.mininova.org/ werkt heel gemakkelijk.

Ik had eerst ook limewire maar vind dit veel gemakkelijker.

Dit is gratis, maar of het helemaal legaal is weet ik niet.

Toegevoegd op 07-06-2009 11:06:54
werkt trouwens ook prima voor films, boeken, games, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gebruik ik een tussenweg tussen legaal duur en illegaal gratis downloaden: heel goedkoop en bijna legaal (namelijk legaal in Rusland) downloaden.

Dit is geen peer-to-peer met de grotere risico's van virussen e.d. van dien, maar een bedrijf dat downloads aanbiedt. Het kost 9 cent (in US Dollar) per nummer, dus veel goedkoper dan bijvoorbeeld kopen via I-Tunes. Je gebruikt een creditcard om wat geld op je Legalsounds rekening te zetten (dus een soort prepaid gebeuren) en daarmee kun je downloaden.

Als je een creditcard hebt, zou je bijvoorbeeld een tientje erop kunnen zetten, dan kan je dochter voorlopig een hoop downloaden. En omdat het prepaid is, heb je controle over hoeveel ze uitgeeft, ze kan dus niet in haar enthousiasme meer uitgeven dan ze zich kan veroorloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan veel liedjes op Youtube, met deze website kun je een programma downloaden waarmee je alles gratis van Youtube kan plukken.

http://www.dvdvideosoft.com/

Dit programma is overigens virusvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Alleen klinkt het geluid van Youtube vaak erg slecht. Maar leuke tip.
Ik wil niet roomser zijn dan de paus, maar ben ik nou de enige die dit soort vragen een beetje genant vind?
"Ik heb net een auto gekocht, weet iemand hoe ik aan gratis benzine kan komen?"
AWM
14 jaar geleden
Als een mp3 speler via USB aansluit kun je MP3 gewoon van je computer naar de mp3 speler copy maken:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou Limewire gebruiken. Ja er zitten vaak virussen in de bestanden maar let dan op de volgende dingen:
1) Download alleen audio, hier zitten bijna nooit virussen in
2)Let op de spelling, correcte hoofdletter en interpunctie in de bestands naam geven meestal een goed veilig bestand
3) Heb een virusscanner, anders is niks echt veilig
Bronnen: