Hallo allemaal. Ik heb 2 e-mail adressen in outlook 2010. jan en piet. als ik jan een email stuur, krijgt piet hem ook binnen. hoe voorkom ik dit ?

Hallo allemaal. Ik heb 2 e-mail adressen in outlook 2010. jan en piet. als ik jan een email stuur, krijgt piet hem ook binnen. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb binnen outlook 2010 2 accounts aangemaakt. jan@hccnet.nl en piet@hccnet.nl
Ik zie ook beide inboxen apart aan de linkerkant staan.
stuurt men nu een mail naar jan, dan komt deze zowel bij jan als bij piet binnen.
ik krijg nu dus alle mail 2 keer binnen. Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen
Hartelijk dank,
Karel104

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

Je kan een e-mailadres blokkeren.

verdere uitleg vind je als je deze link kopieert in de URL-balk:

http://www.pcleek.com/e-mail-tips/1502-outlook-com-ongewenste-e-mails,-spam-en-junk-mails-blokkeren

OPGELET; als je een e-mailadres blokeerd, dan krijg je geen e-mails meer van dat e-mailadres, tenzij je hem weer deblokeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit gebeurt als de e-mailadressen aliassen zijn van elkaar. Ze hebben dan waarschijnlijk ook hetzelfde paswoord. Je kan 1 van beide e-mailadressen blokkeren en dan krijg je alle e-mails alleen maar binnen in de niet geblokkeerde mailbox, maar dan kan je met het geblokkeerde e-mailadres geen e-mails meer versturen.
Ik heb hetzelfde voor met 3 e-mailadressen die aliassen zijn van elkaar. Ik laat de mails in alle 3 de mailboxen toekomen en daarna verwijder ik de mails die niet in de juiste box staan. Het is snel gebeurd en is al een gewoonte geworden.
Als het je blijft hinderen, maak je beter afzonderlijke e-mailadressen die geen aliassen zijn van elkaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan staan de 2 e-mailadressen op dezelfde inbox.

Je mag dat dan wel als 2 inboxen zien in outlook. Maar dat komt alleen maar omdat outlook niet kan weten dat het hier om dezelfde inbox gaat.

Zorg voor beide e-mailadressen voor een eigen account, zo krijgen ze ook elk een eigen inbox en loopt alles zoals je wenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Daki, Allereerst dank voor je antwoord.
Voor de duidelijkheid doe ik er even een paar screenshots bij om eea te verduidelijken.
als ik het goed snap, heb ik 2 accounts aangemaakt, denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In outlook heb je volgens mij inderdaad 2 accounts aangemaakt. Maar voor je e-mailprovider heb je volgens mij maar 1 account. En ook al heb je 2 aliassen elk gelinkt aan een apart outlookaccount, dat maakt voor de e-mailprovider geen verschil. Dus van zodra je de mail opvraagt verstuurt de server alle mail op dat account, ongeacht van welke e-mailalias gebruik werd gemaakt.