Hoe kan ik mijn RAM gebruik reduceren?

Mijn PC heeft de laatste tijd af en toe last van wat lag, ook al doe ik vrij weinig. Zelfs als ik even Chrome gebruik (met 2 tabbladen) loopt Chrome soms al vast. Als ik vervolgens kijk naar mijn CPU gebruik ligt dat vaak op zo'n 5 - 10%. Mijn RAM gebruik komt vaak tegen de 4 GB aan. Nu is dat maar de helft van mijn RAM, maar toch stoort mij dat wel. Ik heb al op virussen gecheckt (BitDefender + Combofix) maar daar rolt ook niet uit. Is er iemand die een idee heeft hoe het kan dat mijn RAM omhoog schiet naar 4 GB zelfs als ik enkel Chrome aan heb?

Specs:
i5 2500K
GTX 560
8GB RAM
Windows 7 64-bits

Bijlage: een screenshot van mn taakbeheer tijdens 4GB RAM gebruik

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Dit heeft waarschijnlijk te maken met Bitdefender. Daar zijn al meerdere problemen mee gesignaleerd. De vsserve.exe is dan de hoofdverdachte.
Zie o.a. hier en zoek maar eens verder naar vsserve.exe m.b.v. een zoekmachine.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer de prioriteiten omlaag te zetten door rechtermuis knop op het proces -> Priotiteit -> Gewenste Prioriteit. Als je aan het gamen bent probeer dan bijv. Internet af te sluiten heb je vaak niet eens nodig tijdens het gamen. Je zou ook nog meer ram kunnen kopen en die in je pc verwerken maar dat lijkt me niet echt handig in dit geval