hoe kan ik onwisbare bestanden maken?

Meestal als ik mijn usb stick's uitleen komen deze niet meer terug. Nu heb ik er een eigenaar.txt op geplaatst maar deze kunnen ze gewoon wissen. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Als ze 'm wissen, dan zijn ze ook niet van plan de stick terug te brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet mogelijk. Wel moeilijk uitwisbaar (of onzichtbaar) maar 'format USB' en (meestal) is de boel wel weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn het belangrijke bestanden of is het voor gemene bedoelingen op andere pcs?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ooh sorry ik lees nu pas de toelichting van je vraag. Als je slim bent maak je er een backup van zodat je ten alle tijden nog een kopie hebt.

Antwoorden (5)

Je kunt je usb stick met windows beveiligen met een wachtwoord. Google maar eens hoe dat moet dan kom je er wel uit en kan niemand de gegevens wissen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Dan kan vraagsteller ze ook niet meer uitlenen (wat op zich natuurlijk al verstandig is en het probleem direct oplost). Verder kan iemand de stick nog steeds formatteren.
Onuitwisbare bestanden op de USB-stick zetten is volgens mij onmogelijk. Dan zou je die bestanden op een CD/DVD moeten branden.

Een USB-stick is gewoon een verwisselbaar medium en daar kun je mee lezen en schrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet mogelijk. Formatteren zorgt altijd voor een lege stick.

Ik zou wel een vraag terug willen stellen: wil je je USB-sticks wel uitlenen aan mensen die hem niet meer teruggeven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt de bestanden op een server zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je?
Ik vrees dat de bedoeling van het tekstbestand is dat iedereen op slag ziet dat de stick van jou is en hem dus teruggeven? Dan gaat het moeilijk worden en kan je misschien beter je naam fysiek in de stick laten graveren.

Heb je echter achteraf een discussie met iemand over of de stick van jou is of niet?

Dan bestaat er wel een truukje. Zet je naam in het MBR. Niemand zal daaraan denken en die naam gaan wissen of overschrijven.