Hoe kan ik excel cellen laten zoeken die samen een specifieke waarde vormen?

Ik heb bijvoorbeeld 10 cellen die allemaal een aparte waarde hebben. Ik zou graag willen weten welke cellen gecomibineerd tot die specifieke waarde komen. Hoe kan ik excel dit uit laten rekenen? Bijv met 4 waarden voer ik in ik wil 21,61 hebben:
De vier waardes van de cellen zijn: 5,89,10,22,5,87 en 5,50. Hoe kan ik dan excel laten zoeken naar de cellen die deze waarde vormen? Dus dat excel aangeeft dat zijn cel 1 2 en 4.

9 jaar geleden
in: Software
SimonV
9 jaar geleden
Lijkt me complex, misschien kunnen ze je hier verder helpen:
http://www.worksheet.nl/forumexcel/

Antwoorden (1)

Daar is geen standaard Excel formule voor.
Dan zal je zelf een algoritme moeten bedenken en dat dan bijvoorbeeld in een macrootje bouwen.