Computer met windows 8.1 herkent camcorder sony DCR-HC44E niet, wat kan ik hieraan doen?

USB aansluiting wordt niet herkend.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Heb je de juiste (windows 8-)drivers bij de hand?

Goed, dan deze installeren en de camcorder zou wel herkend moeten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meest betrouwbare methode is om het toch op de website van de fabrikant te gaan zoeken. Als je het zelf niet vind moet je hen even contacteren.
Dergelijke camcorders dien je met een Firewire kabel aan te sluiten, niet met de USB aansluiting. Sony noemt dit ook wel i-Link.

http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-specs/DCR-HC44E/list

Toegevoegd na 4 minuten:
Tegenwoordig is firewire niet meer zo vanzelfsprekend, je zal dus ook een firewirekaart moeten halen voor je desktop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een keer opstarten met USB kabel al aangesloten al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oplossing:
http://tweakers.net/categorie/60/controllers/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBjogncmpvpl5SlYWOkrFQHVumTklqUXFSlbVSkZGRpYguiwxR8kqWsnUwEAptra2FgA
+
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=firewire+kabel#filter:q1bKTq0szy9KUbJSSsssSi0HYoXsxKTUHCUdpYLE9NTgzKpUJStDAwMgtygzOdU3sULJygTOy8wDStYCAA Alternatieve oplossing: Zoek je wezenloos naar een USB-driver, die mocht je hem vinden dan waarschijnlijk weer niet werkt op windows 8.1(drivers voor windows 8 worden niet speciaal gemaakt voor consumenten apparatuur van 10 jaar oud) Vervolgens doe je alsnog bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is het mooie van Firewire. Alleen de controller zelf zal een driver hebben, maar die is meegeleverd of wordt door w8 vanzelf herkend. Je kan daarna elke camcorder probleemloos aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, noem me gek maar ik geef Sony gelijk. Ik zou als ik een apparaat in 199x/200(laag) had ontwikkeld ook niet staan te springen om voor elke Windows versie een nieuwe driver te gaan schrijven (en dat voor weet ik hoeveel apparaten), terwijl je alles zo met FW kan overzetten. Overigens heeft Sony ook gewoon aangegeven dat hun driver alleen op XP werkt (althans ze kunnen het nooit beweerd hebben voor windows 7 en hoger omdat dat niet bestond). Het is gewoon jammer dat FW niet meer standaard op moederborden geplaatst wordt. Ze zijn er nog wel ook op de nieuwste moederborden.