hoe maak ik een intro zoals deze intro bekijk hem hier https://www.youtube.com/watch?v=xdnOvy5VXOo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je nog een keer teruggaat naar YouTube waar je de link vandaan haalde, zie je diverse suggestie filmpjes hoe je dat maakt. Het heet blijkbaar "after effect"

Antwoorden (4)

Dit effect heeft Smoke reveal text.

Dat kun je doen met het programma Adobe After Effects. Via de link kun je een gratis proefversie downloaden (later kost het ongeveer €25,- per maand).
Ik zie ook nog een site waar het gratis lijkt te zijn

Een tutorial in het Nederlands vond ik helaas niet. Daarom heb ik toch maar de duidelijkste Engelse bijgevoegd.
9 jaar geleden
Een alternatieve optie is, als je met een Mac werkt, is Motion 5. Dit kost eenmalig 50 euro en is vergelijkbaar mer After Effects.

Als het teveel moeite is zijn er vast en zeker ook plug-ins waar je alleen de tekst hoeft te typen en het programma de rest voor je doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik doe die dingen altijd met sony vegas pro, dat is een programma van sony. Natuurlijk heb je meerdere versie's maar ik raad je aan om versie 13 te nemen. Omdat ik natuurlijk ook niet de rijkste ben gebruik ik altijd van dingen de proefversie. Desnoods vragen of iemand die je kent die goed is in audio/video voor je te maken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan hier meerdere programma's voor gebruiken, weet niet of ze allemaal smoke reveal kunnen, maar je kan er intro's mee maken:

- Sony Vegas Pro
- Cinema 4D
- Adobe After Effects

Ik vond altijd Cinema 4D het makkelijkst om een intro te maken. Je hoeft alleen maar een beetje te weten hoe keyframe werkt, en een leuke plugin er bij installeren. AE ben ik best onbekend mee, paar keer gebruikt. Vegas Pro gebruikt ik meer voor bewerken van video's, niet voor het 'creëren' van video's.