Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik de koptekst in Word verkleinen?

Mijn koptekst in Word is te groot maar ik kan hem niet verkleinen.
Weet iemand hoe de koptekst weer op normale grootte kan brengen?

Zie foto van de te grote koptekst in bijlage.
Misschien en hopelijk brent dit meer duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
29.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen foto!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan de koptekst toch gewoon selecteren en in het tabblad start de gewenste lettergrootte aanklikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het rare is dat als ik de liniaal aan de linkerkant naar bovenschuif dat hij helemaal naar onder schiet tot ter hoogte van de voettekst. K versta mij er niets aan. Ps Dat is raar, k had nochtans een word document met een screenshot geupload xs

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In word kun je gewoon de grote van de koptekst bepalen via de startbalk en dan lettertype aanpassen.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar dat gaat niet gaan. K heb dat ook al geprobeerd maar toen dacht ik aan de liniaal die links hangt. Ik verschoof het blauwe gedeelte naar boven en toen ik los liet schoot hij naar beneden en kwam ter hoogte van de voettekst te liggen. Dus lag was heel mijn blad een koptekst geworden. Maar toch bedankt om te reageren.
Je bedoelt dus eigenlijk niet dat de tekst zelf te groot geworden was, maar de ruimte waarin de tekst staat.
Zoals je de onderrand van de koptekst naar beneden hebt geschoven, kan je hem ook weer naar boven schuiven. Opletten, want je hebt soms per ongeluk de marge van het blad te pakken i.p.v. de rand van de ruimte voor de koptekst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor je antwoord maar ik heb onverwacht zelf gevonden hoe ik het kon oplossen.
Mijn pagina-indeling stond nog op 'centreren' waardoor ik maar vanaf het midden kon beginnen typen. Dus ja, k was vergeten dat het nog op 'centreren' stond. Ik heb het veranderd naar 'Boven' en toen was alles weer zoals het moest zijn. Kleine fouten kunnen grote gevolgen hebben. Maar toch bedankt ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding