Wat is de probleem als audio wordt eerder afgespeeld dan het video?

Dit prbleem heb ik meestal tijdens afspelen van Divx bestanden waar geluid ongeveer een scond eerder wordt afgespeelt dan het beeld maar verder worden ze allebij perfect weergegeven,
weet iemand hoe dat komt?

9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het probleem is dat het geluid niet goed synchroon wordt weergegeven. Oftewel, datgene wat jij beschrijft. Of het ligt aan je afspeler, of aan het bestand zelf, kan ik zo op afstand niet zeggen. Er zijn mediaspelers voor op de computer, waarbij je dat kunt bijstellen. Met de VLC player kan dat.
http://www.videolan.org/index.html

Onderstaand een link naar een forum, waar het probleem wordt besproken (en de oplossing met VLC)