hoe kan ik iso naar avi omzetten zodat ik hem ook in de dvd speler kan afspeler? graag in normale lekentaal . heb dvd ripper maar die pakt hem niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Een iso is een schijfimage.

Die moet je dus als zodanig naar dvd kopiëren en niet gewoon klakkeloos op de dvd zetten, want daar zal inderdaad geen ene dvd-speler wat van kunnen maken.

Of het verstandig is om dat om te zetten naar avi is een goede vraag. Want niet alle dvd-spelers kunnen daar zomaar mee overweg.

Wil je op zeker spelen maak je er gewoon een DVD-video van en aangezien je de iso naar avi wilt omzetten ga ik ervan uit dat de iso al een DVD-video is. Je hebt dus het meeste kans op slagen als je die niet naar avi omzet maar gewoon op de correcte manier op dvd zet.

Wil je toch per se met je video naar een ander formaat dan moet je ervoor zorgen dat de inhoud van de iso zinvol door de pc gebruikt kan worden. Ook hier heb je het meeste kans op slagen als je dat doet door de iso in een virtuele dvd-speler 'te steken'.

Voor zo'n virtuele dvd-speler heb je bijvoorbeeld daemon tools nodig. (omzetten naar avi gaat dan bijvoorbeeld via dvd shrink)

Om de iso op een correcte manier op dvd te zetten installeer je een brandprogramma. Door die installatie zal de iso geassocieerd worden met dat programma. Het enige wat je dan moet doen is de iso openen in de verkenner en het brandprogramma doet dan de rest, dus dan kan er weinig meer misgaan.