avg 2014 kan waarde niet schrijven naar sleutel, hoe verhelp ik dit?

ik heb avg 2014 internet security met licentie code.
ik open het bestand en doorloop de stappen, tijdens dit krijg je een balk waar je ziet bij ongeveer 30-40 mb moet installeren, daarna de functies installeren, dit duurt 10 minuten ofzo, daarna krijg ik dit bericht:
kan waarde `nameprefix`niet schrijven naar sleutel
\system\currentcontrolset\service
avgidsagent\parameters.
controleer of u voldoende toegangsrecht hebt tot die de sleutel, of neem contact op met ondersteunend personeel.

ernst: fout
foutcode: 0xc0070643
foutmelding: algemene interne fout
aanvullend bericht: msi engine: instalie product mislukt@avgmsi_error1406
kan waarde nameprefix niet schrijven naar de sleutel: system/currentcontrolset/service/avgagent/parameters. controleer of u voldoende toegngs rechten hebt tot de sleutel of neem contact op met ondersteunden personeel.
(0xc007057e)
context: avg productinstalatie, msi-actie mislukt

daaronder een link met meer info, hier staat iets over een reset acces tool, dit is al meer dan 2 x met succes uitgevoerd
en alsnog iedere keer de foutmelding

ik heb andere (vanaf de fabriek geinstaleerde) virus scanners onder andere kaspersky via configuratie scherm ook al verwijderd en pc opnieuw opgestart.

heeft iemand nog een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al gebrobeerd om AVG als administrator uit te voeren?

Antwoorden (1)

Het lijkt er sterk op dat de installatie uitgevoerd wordt zonder administrator rechten. Probeer een d.m.v rechts klikken op het setup bestand en te te kiezen voor "Uitvoeren als Administrator".
Mocht dit geen effect hebben, dan is er mogelijk nog ander programma actief wat de installatie van AVG 2014 tegenhoud. Start in dat geval je pc/laptop eens op in Veilige Modus zonder netwerk ondersteuning. Nu zal Windows opstarten met alleen het broodnodige.
Probeer vervolgens nog een om de installatie als Administrator uit te voeren.