Hoe haal ik lijnen weg uit Word?

Ik heb een heel oud bestand van Word, nog van Word 2003, waarin je met een aantal streepjes --- een lijn kon maken. Word is erg veranderd en met Word 2010 kan ik dus nergens vinden waar ik deze lijn weghaal. Je kan de lijn niet selecteren, met typen blijft die gewoon staan. Wie weet hoe ik dit verhelp?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Je krijgt de lijnen weg door de cursor op de regel onder de lijn te zetten, en dan de backspace in te toetsen.
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Kan je dan misschien met de rechtermuisknop op de lijn klikken en de eigenschappen wijzigen? Zet eventueel eerst de pagina op 150 of 200%, dan kan je er beter bij.
Het kan een onder- of bovenrand zijn. Die kan je weghalen door je cursor boven of onder die rand te zetten en op het knopje 'onderrand' of 'bovenrand' te klikken.
Dat is hetzelfde knopje, het is net waar je de lijn hebt geplaatst. Zelf plaats ik die lijn vaak onder een titel, dus bij mij is het een onderrand.

Het symbool waarmee je hem uit kan zetten is een vierkantje met een 'plusje' erin. Vaak zijn de lijnen allemaal gestippeld op één na. Naast dit symbooltje staat een pijltje, hiermee kan je kiezen welke lijn je wilt: Onder-, boven-, zij-, buiten-, binnenrand of geen rand.
(zie de bron voor een plaatje).

Ik vermoed dat er een van deze randen aanstaat en die krijg je inderdaad niet weg met backspace en kan je ook niet selecteren. Door de 'rand' uit te zetten gaat hij weg.
Dus stel, het is een onderrand, dan zet je je cursor bóven de rand en klik je op het icoontje van de randen. Bij een bovenrand zet je je cursor eronder en klik je op het icoontje.
Door te klikken schakel je de rand danwel in danwel uit.

Ik hoop dat dit helpt!