Bestaat er ook een striptekening software voor de computer om een strip te maken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Software specifiek voor het maken van strips is er niet. Striptekenaars gebruiken hiervoor vector georiënteerde teken software als Illustrator. Vector betekent dat het getekende vergroot en verkleind kan worden zonder dat de scherpte wordt aangetast, dit in tegenstelling tot pixel georiënteerde software als Photoshop of the gimp.
Met Illustrator kunnen zeer nauwkeurig lijnen gezet worden , en vlakken gevuld worden en allerlei bewerkingen toegepast worden en is de industriestandaard zoals Photoshop dat is voor beeldbewerkers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste artiesten maken gewoon gebruik van photoshop of gimp (gratis)
Van gimp zijn er ook genoeg filmpjes te vinden met instructies

https://www.youtube.com/watch?v=2SyCVItIaDg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, adobe flash(professional).