Hoe verwijder ik een hardnekkig programma?

Ik heb een programma gedownload maar wil het verwijderen.
Mijn pc wil/kan het niet verwijderen. Dus wilde ik de volledige map verwijderen van mijn interne harde schrijf maar nu is het probleem dat als ik de map wil verwijderen, dat hij zegt dat ik door Administrators gemachtigd moet worden om die map te verwijderen.
Het probleem daarbij is dat ik in het configuratiescherm bij gebruikersaccounts als Administrator sta vermeld...
Ik begrijp het niet... Wat moet ik doen om die machtiging te krijgen?
Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
9.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat wil je verwijderen?

Antwoorden (6)

hoi!,

ga naar de map die je wilt verwijderen, klik dan op ``Als administrator uitvoeren``
en dan kun je hem verwijderen!

mvg, esan

Toegevoegd na 1 minuut:
hoi!,

ga naar de map die je wilt verwijderen, klik dan MET JE RECHTER MUISKNOP op ``Als administrator uitvoeren``
en dan kun je hem verwijderen!

mvg, esan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om toegang te krijgen tot bepaalde mappen als administrator klik je met de rechtermuisknop op de te bewerken map en kies je 'uitvoeren als administrator'.
Klik dat aan en je kunt nu alle handelingen uitvoeren die je wilt.

Echter, om reeds geïnstalleerde programma's domweg te verwijderen zonder deze eerst netjes te de-installeren, is eigenlijk vragen om moeilijkheden.

Probeer eerst eens of je in het configuratiescherm het programma kunt verwijderen.
Ga hiervoor naar Start>Configuratiescherm>Programma's - programma's verwijderen.

Zoek in de lijst het te verwijderen programma op en klik dat aan met de keuze 'verwijderen'. Als het goed geschreven software is dan volgt er een 'installatievenster' waarin je dan moet aanklikken dat je de software wil verwijderen.
Alle onderdelen die met de installatie te maken hebben worden dan verwijderd en laat daarna een minimum aan onverwijderd materiaal achter.
Hierbij heb je dan de minste last dat je Register met allerlei loze waarden blijft zitten die ervoor zorgen dat de computer steeds trager gaat worden en loop je geen risico dat onbedoeld belangrijke gedeelde DLL's verwijderd worden.

Lukt het desondanks niet met bovenstaande methode om het programma te verwijderen dan kan je ervoor kiezen om gewoon de mappen van het programma te deleten maar meestal geeft dat later allerlei problemen. Het beste kun je na zo'n verwijdering dan ook maar even CCleaner op de computer loslaten om i.i.g. het Register weer op orde te brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens je computer op te starten in veilige modus. Daarna zou het moeten lukken het programma grondig en volledig van je PC te verwijderen met RevoUninstaller. Het voordeel is dat je dan alle restanten ook kwijt bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere optie is met systeemherstel teruggaan naar de situatie voordat je het programma hebt gedownload en geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even ccleaner downloaden daar zit onder " gereedschap" een uninstaller.t zou gemakkelijker zijn als je erbij zet welk programma je kwijt wilt.
gr jos
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met ADWcleaner kun je ook veel software verwijderen die je via de 'normale' weg niet kwijtraakt. Kun je aangeven welk programma je wil verwijderen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst en vooral: een programma verwijder je niet door de map te verwijderen. Je maakt altijd gebruik van de deïnstallatieprocedure. Desnoods maak je nog behulp van revo uninstaller die ook wel raad weet met hardnekkige software.

In de nieuwste windowsversies is er nog een verschil tussen administratorrechten en administratormachtigingen. Je zal het eigenaarsschap van die map dus moeten aanpassen. Dat kan je doen via de eigenschappen - beveiliging - eigenaar.