Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een video met ondertiteling, die werkt op mijn pc, maar op mijn tv is er geen ondertiteling?

ik heb een film in MKV formaat. als ik hem afspeel met vlc doet hij het gewoon, met subs. de subs zitten in de film gebakken, dus geen losse srt bestanden. Als ik het bestand echt op n usb stick zet en hem in mijn lg tv stop, kan ik hem prima afspelen, maar is er geen ondertiteling te zien! Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat komt omdat die ondertitels softburned zijn. Je kan het beste de ondertitels apart downloaden (indien beschikbaar) en dan het srt. bestand inladen als dat al niet automatisch herkend wordt. (uiteraard wel dezelfde naam geven als het mkv bestand anders werkt t vaak niet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met mkvtoolnix kun je de subtitle uit de mkv extraheren en als los bestand opslaan. Als je sub en de film op de extensie na exact dezelfde naam hebben zal in de regel het apparaat snappen dat de sub bij de film hoort. Maar bij televisie is dat geen garantie dat deze de subtitles laat zien.... Dan is de enige optie om de subtitles er hard in te muxen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding