Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed programma om backups te maken

Na een flink schrikmoment (computer gaf aan dat mijn harde schijf kapot was, bleek een los stekkertje te zijn) bedacht ik me dat mijn backup alweer veel te oud is.
Bestaat er een programma waarin ik kan aangeven welke mappen ik waar naar toe wil backuppen (externe hdd) en die dan bijvoorbeeld dagelijks alleen de veranderde en nieuwe bestanden backupt?
Dat ik dus niet elke keer alles weer moet kopieren&plakken want dat kost veel tijd en dan doe je het niet zo snel..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
848

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het volgende programma is in één woord geweldig én nog hel makkelijk ook,bovendien GRATIS. IK zie het persoonlijk zelfs als een 2-in-één-pakket,want een mogelijke crash van het systeem is in een handomdraai geklaard.
Bekijk het filmpje en maak Uw keus.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 4 minuten:
Noot: Met Redo&Recovery is dus exact mogelijk,wat U wil. Er wordt namelijk gevraagd op welk "station " de backup gezet moet worden ..een Usb stick bijvoorbeeld is tevens mogelijk nét als een externe harde schijf !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een goed programma hiervoor is Norton Ghost, beetje afhankelijk van je besturingssysteem, maar als je Vista of Windows 7 gebruikt kan je ook een complete backup op externe schijf laten maken door het OS zelf, staat gewoon in het startmenu.

Toegevoegd na 2 minuten:
toevoeging, het soort van backup waar je op doelt heet een incrimentele backup, misschien dat je die term starks tegen gaat komen, maar nu wet je alvast wat het betekent. Na een volledige backup worden daarna alleen de wijzigingen "gebackupt"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met SyncBack kun je automatisch backups maken op ingestelde tijden en mappen en bestanden synchroniseren. Maar er zijn nog veel meer van dit soort gratis programma's:

http://www.gratissoftware.nu/gratis-backup-software.php
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik gebruik al bijna een jaar GFI Backup Home Edition. Het is een gratis versie voor thuisgebruik. Enkele mogelijkheden:
- backups plannen
- notificatie na backup (eventueel per mail of anders boodschap op scherm)
- backup naar netwerkschijf, USB-schijf, interne schijf, FTP etc.
- backup van instellingen, fonts etc.
- backup op bestandsbasis, dus geen 1-op-1 kopie maar wel alle bestanden gekopieerd die jij wilt

En natuurlijk: gratis! :-) Download het hier: http://www.gfi.nl/backup-hm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding