Hoe kun je een cel een kleur geven in excel, enkel als een andere cel een bepaalde waarde heeft?

Ik wil dat de naam van mijn project groen gekleurd word zodra de status op 100% komt, in alle andere gevallen mag de achtergrond wit blijven

voorbeeld(zie bijlage):
S12 042 en S14 004-10 dienen ingekleurd te worden
S13 062 niet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens bij voorwaardelijk opmaak in excel.

Antwoorden (2)

Makkie..Ga op een cel staan.Houdt linkermuisknop ingedrukt.Sleep dan naar :wat je wilt..Ga daarna rechtsboven in de werkbalk naar opvulkleur.Klik deze aan..klik de kleur aan en oke
gr gerard s
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij bedoeld en nodig hebt heet Voorwaardelijke opmaak of Conditional Formatting zoals het mooi in het Engels heet.

Met voorwaardelijke opmaak kan je aangeven dat wanneer een cel een bepaalde waarde heeft (100% bijvoorbeeld) dat een bepaalde cel een bepaalde kleur of waarde krijgt.