Wat is Meuktracker ?

Op de forums van Tweakers.net kom je regelmatig een vermelding tegen naar "Meuktracker"..

Ik denk dat het een programma is maar ik kom er met google niet wijs uit .. ?
Is het een soort van RSS of andere news feed van Tweakers.net ?
Is het een download prog. zoals usent ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Cryofiel
10 jaar geleden
Via meuktracker vind je gewoon een heleboel meuk, toch?

Antwoorden (1)

Meuktracker was een verzamelplaats voor software-, firmware- en driverupdates van Tweakers.net zelf.
De rubriek heet nu downloads.
SimonV
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Klopt ! De term is nog afkomstig uit de (wat minder professionele) begintijd van tweakers.
Veel tweakers waren dol op kleine, liefst gratis, programmaatjes als alternatief voor alle dure grote/bekende pakketten.
Veel van die programma's waren echter belabbert van kwaliteit en waren eigenlijk rommel, of in andere termen: 'meuk'. Toch was het een interessant onderdeel van tweakers, want tussen al die 'meuk' zaten regelmatig ook waardevolle pareltjes !