Welke programma is geschikt om de ondertiteling (srt file) uit een mkv file te halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Het meestgebruikte programmaatje daarvoor is MKVExtractGUI. Of liever gezegd MKVtoolnix. MKVExtractGUI is een GUI (grafische user interface) voor de verschillende tooltjes in MKVtoolnix.

Deze 2 pakketjes moet je dus downloaden en uitpakken/extracten in dezelfde folder (gratis).

MKVExtractGUI werkt redelijk voor de hand liggend.
Je opent het programma, bovenin staat een box "input" waar je het input bestand kan selecteren (het mkv bestand)

Zodra dat bestand ingeladen is zie je onder bij "contents" de verschillende bestanddelen van de mkv file.
Als de subtitles er in text-formaat in zitten (dat wil zeggen dat ze geen onderdeel zijn van de filmbeelden zelf), dan zie je ze erbij staan als TEXT/UTF8 (of iets dergelijks) formaat bestanden, en kun je ze extracten.

In de bron staat het nog eens verder uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de .srt in het bestand zit (dus er is geen losse srt erbij) dan kan je dit er NIET uithalen. De enige manier is om de onderrand van het beeld weg te knippen met virtualdub zodat je het niet meer ziet.. Maarja dan ben je wel een stuk beeld kwijt.