Hoe blokkeer je in Excel 2010 zowel de eerste rij als de eerste kolom?

In oudere Excel-versies kon je overal een titelblokkering invoegen die dit deed. Maar nu vind ik alleen een knop voor óf de eerste rij(en) óf de eerste kolom(en). Online help hierover vind ik ook niet.

10 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Belangrijk is dat je de eest de cel(len) selecteert van de rij en of kolom die nog wél mogen bewegen.

Ga dan in het tabblad 'beeld' naar de knop 'blokkeren' en klik daar op het zwarte 3-hoekje.
In het uitklap-menu kies je vervolgens voor het goeie oude 'Titels blokkeren'.
Plaatje bij antwoord
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dat werkt. Proost!

Andere antwoorden (1)

Onder beeld vind je blokkeren voor titels afhankelijk in welke rij je gaat staan. daar naast staat splitsen afhankelijk van de kolom waar je in staat.