Hoe krijg ik Windows op m'n Mac

Ik heb een MacBook Pro 15". De generatie voor degene die nu verkocht wordt.
En wil hier Windows op laten draaien. Het moet Windows 7 of Vista zijn. De software van het Windows installatie gedoe kan ik wel kopen. Of krijgen... Wel moet ik daar (gratis?) software voor hebben! Iemand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

je kan via de app store bootcamp gratis downloaden
daarnaast moet je natuurlijk een vista of windows 7 dvd met legaal serial kopen of krijgen
of je kan codeweavers kopen niet alles zal draaien maar het is een stuk goedkoper leuke is je kan verschillend windows versies draaien zonder ze echt te hoeven kopen
bovendien kan je een test versie downloaden om te proberen
ben wel benieuwd wat je ervan vind
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik BootCamp gebruik (staat trouwens standaard op een mac). Kan ik dan switchen tussen mac en windows. Of is het windows voor altijd die op mijn mac staat. Zelfde vraag bij CodeWeavers.
capthavoc
11 jaar geleden
Met bootcamp kan je dus alleen of windows of mac gebruiken
je moet rebooten als je wilt switches
een soort dualboot dus Crossover codeweaver draait windows onder mac dus alsof het mac programma zijn
het is wel wat technisch met installatie van zaken
maar je kan op de site kijken of bepaalde programma willen werken
ik vermoed dat je het grotendeels voor games zult willen gebruiken ?
capthavoc
11 jaar geleden
ps: je kunt niet mac OS verwijderen en alleen windows draaien want windows is en blijft afhankelijk van de boot van de mac
en van de netwerk hardware drivers van mac etc
Je zal hiervoor een windows versie voor de Mac moeten aanschaffen en die als dual boot installeren.
Ik heb dat gezien op een ROC in Utrecht.
Bij het opstarten krijg je dan een beginscherm waar je kunt kiezen met welk systeem je wilt opstarten en werken.
Groet,
Frank