Waarom wordt mijn mp3-speler niet meer herkend als verwisselbare schijf?

Wanneer ik mijn mp3 speler in mijn usb-poort steek, krijg ik niet meer de melding dat er een verwisselbare schijf is geïnstalleerd, maar krijg ik het ‘Automatisch afspelen’ venster (zie afbeelding) en ik zie de inhoud ook niet meer.

Het apparaat wordt dus herkend als een 'Draagbare mediaspeler' ipv een usb-opslag apparaat. En dat is raar, want voorheen kon ik wel gewoon al mijn mappen en liedjes in de verkenner zien en openen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Ook kan ik de speler niet meer veilig verwijderen (wat eerst wel gewoon kon). Rechtsonder in naast de klok verschijnt niet het usb-pictogram en wanneer ik in de map 'Deze Computer' met de rechtermuisknop klik op het apparaat, wordt veilig verwijderen hier ook niet weergegeven.

Wat wel tevoorschijn komt is: Afbeeldingen importeren. Raar, terwijl er geen afbeeldingen op staan.

Toegevoegd na 6 dagen:
Twee keer gemarkeerd als Goeie vraag, dat wil dus zeggen dat er meerdere zijn die hier tegenaan lopen. Helaas alleen geen antwoord.. :(

Picture for question
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.2K

Antwoorden (1)

Je computer herkent simpelweg dat je mp3-speler een mp3-speler is. Een mp3-speler blijft gewoon een verwisselbare schijf (zeg maar usb-stick), maar dan met een andere naam en icoon. Dat is het enige. Wanneer je klikt op "Apparaat openen en bestanden weergeven (met windows verkenner)" dan open je de map van de mp3-speler en kan je daar alle bestanden in storen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt. Maar het vreemde is dat dit van de een op de andere dag is veranderd. Ik zag ineens niet meer de muziek die erop stond hoewel ik deze wel via mijn mp3-speler kon afspelen. Windows Verkenner toonde een lege map. Ik heb mijn mp3-speler hierna dus moeten formatteren. De andere bijkomstigheid is dat er drie mapjes zijn toegevoegd: FMIN, LINEIN.DIR en MICIN.dir. Dat is niet erg, maar vind het al met al wel vreemd. En ik kan de speler ook niet meer 'veilig verwijderen' en dat bevalt me ook niet.. Nu ben ik steeds bang als ik de mp3 speler uit de usb-poort heb gehaald, of mijn liedjes er nog wel op staan.. Is er iets aan te doen zodat ik het oude vertrouwde weer terug kan krijgen?