Kan je een laptop van je kind beheren op afstand?

Ik bedoel dan niet via Microsoft Family, want dat is nogal beperkt, daarmee kun je alleen een tijdslimiet instellen en websites volledig blokkeren. Ik zoek iets waarbij je een melding krijgt via mail (of via een app op je telefoon) dat zoonlief "op You-Tube" gaat en of je dat als ouder akkoord vind, zo nee dat je dat dan kunt afsluiten met een tekst daarbij ofzo.
Ook zou ik het fijn vinden als je via een app een bericht kunt laten verschijnen op het laptop scherm van je kind, onze zoon is nogal laks (niet expres maar beetje verstrooid) in het checken van zijn whatsapp, op deze manier kan ik hem toch wat laten weten!
Dus eigenlijk is er een mogelijkheid om zijn laptop te beheren, zonder dat hij toestemming moet geven!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
3.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt een app downloaden waarbij je het aantal schermuren kunt instellen. Als het limiet is bereikt, kun je alleen nog maar bellen/noodoproepen doen. Ik weet niet hoe deze app heet, je zult zelf even research moeten doen. :( Hopelijk lukt je zoektocht en heb ik geholpen! Gr. F-r.

Antwoorden (1)

Chrome Remote Desktop
Er zijn verschillende manieren om je computer vanaf je smartphone te bedienen, maar we bespreken in dit artikel de makkelijkste en betrouwbaarste methode die ook nog eens op zowel Android als iOS werkt: Chrome Remote Desktop. Alles dat je nodig hebt is een computer waarop Chrome staat en een smartphone met internetverbinding.
Op je computer
Installeer Google Chrome op je computer en ga naar de Chrome Web Store om de Chrome Remote Desktop app te downloaden. Zodra de app is toegevoegd aan Google’s browser kun je inloggen met je eigen Google account.
Nu moet je binnen de Chrome Remote Desktop app verbindingen in gaan stellen om te zorgen dat je smartphone je computer kan bereiken. Dat doe je door op “Get Started” te drukken in de “My Computers” sectie van het beginscherm van de app. Kies vervolgens voor “Enable remote connections”.

Als de instellingen toegepast zijn wordt je om een PIN van minimaal zes nummers gevraagd. Onthoudt je code goed, want die moet je later op je smartphone gebruiken om toegang tot je computer te krijgen. Je hoeft de PIN code maar een keer op je smartphone in te voeren, maar als je zeker wil zijn van je veiligheid dan kan je er ook voor kiezen dat je de code elke keer moet invoeren dat je verbinding wil maken.
Op je smartphone of tablet
Je bent nu klaar op je computer, dus we gaan verder op je smartphone of tablet. Ga naar de Play Store of App Store en download de Chrome Remote Desktop app. Het proces werkt precies hetzelfde op Android en iOS. Open de app en log in met hetzelfde Google Account waarmee je ook net op je PC of Mac inlogde. Nu wordt er gevraagd om de PIN code die je net hebt bedacht, dus vul het in. Kies vervolgens voor je gekoppelde computer en je bent klaar om je computer van afstand aan te sturen!

Je bent er nu helemaal klaar voor! Het touchscreen van je tablet of smartphone kan nu gebruikt worden om je computer te besturen. Alles werkt zoals het normaal ook zou werken als je achter je PC of Mac zou zitten: je kunt programma’s gebruiken, bestanden openen en bijvoorbeeld foto’s bewerken. Aan het begin zal het even onwennig zijn omdat je het met een touchscreen moet doen. Wel kun je met een Android smartphone of tablet ook een muis gebruiken, en bestaan er natuurlijk toetsenborden voor de meeste tablets.