hoe kan ik een audio driver installeren?

ik hem mijn laptop ( Acer Aspire 3690: een oud, maar toch goedwerkend ding ) laatst geupdated van windows XP naar Windows 7. dit werkt prima en bijna alles doet het. ik leg de nadruk op bijna, want ik wou dus de audio drivers installeren voor deze laptop, maar het probleem is: Realtek audio ondersteund deze audiodriver niet onder windows 7!!! ik wordt er knettergek van. weet iemand een driver die nog wel voor deze laptop werkt.

B.V.D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Download het programma "DriverEasy" en laat dit de laptop scannen op de ontbrekende Realtek driver en download en installeer deze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De stap XP naar Windows 7 is groot.
meestal zeggen mensen dat ze nog goed werken, maar laptop waar XP op geïnstalleerd is werkt meestal Windows 7 niet meer optimaal op doordat hij zo erg veroudert is.

En dan kunnen dus van allerlei problemen ontstaan zoals je dus nu ervaart met de audio driver.

maar nu to-the-point, je kunt niet zomaar andere drivers installeren(kan wel werkt niet)
kijk de volgende keer eerst of er drivers zijn die ondersteund wordt met Windows 7.

enige optie die er voor je is omdat XP eind april niet meer wordt ondersteund wordt via Microsoft en dus riskant wordt met mail,internetbankieren ect.
is een nieuwe laptop te kopen met windows een hogere besturingssysteem dan XP