Beide Skype app, kost videobellen dan geld?

Ik weet dat zoiets al een paar keer eerder gesteld is, maar toch niet precies wat ik wil weten. En aangezien ik nu al een hoge telefoonrekening heb gehad, stel ik nu mijn vraag precies.

Ik heb de Skype app op mijn Samsung Galaxy Note II en mijn vriend ook (precies dezelfde telefoon). Als ik thuis zit en mijn mobiele netwerk uit zet, dus als ik alleen op WiFi zit, en hij doet precies hetzelfde en we gaan dan videobellen via Skype, kost dit ons dan geld?

Onze provider is Vodafone en ik heb het gevoel dat er altijd wel een addertje onder het gras zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Nee, via de wifi kost dit geen geld. Weet je 100 % zeker dat je mobiele uitwerk uitstaat?

Skype is , wanneer jullie beiden skype hebben, echt gratis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel

Andere antwoorden (2)

Als jij beide jullie eigen WIFI netwerk gebruiken kost dit geen geld. Want je maakt geen gebruik van de diensten van Vodafone. Ditzelfde geld ook voor de computer. Het kost je hooguit een klein beetje accu. Je kunt wel echt bellen met Skype maar hievoor moet je eerst Skype tegoed op je account zetten.

Videobellen is in ieder geval gratis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van skype app naar skype app bellen via wifi is niet gratis maar kost ook niets extra want volledig te vergelijken met bellen van skype naar skype via de pc.

Gratis is het niet, want voor de nodige internetverbinding betaal je uiteraard wel, maar als dat via je wifiverbinding is gaat dit waarschijnlijk over het vaste maandelijkse internetabonnement dat je al hebt bij je provider. Vandaar: het is niet gratis maar kost dus ook niets extra.

Wel is het zo dat over het algemeen bellen via de skype app goedkoper is dan 'gewoon' bellen. Ook al maak je geen gebruik van je wifiverbinding. Een gesprek van een bepaalde duur kost vaak minder aan MB's via skype dan aan belminuten van je provider. Ook als je niet naar een skypeaccount belt maar naar een vaste lijn bel je vaak goedkoper met een klein beetje tegoed op je skypeaccount. Dit skypetegoed + de verbruikte MB's zijn dan nog steeds goedkoper in vergelijking met de belminuten.

Pas als je naar een andere mobiele telefoon zou bellen (waarvoor de tarieven van skype wat hoger liggen) zou het meer kosten om via skype te bellen dan 'gewoon' bellen, tenzij je via wifi belt en dus de MB's uitspaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!