Hoe kom ik van Vista af?

We hebben een pc gekregen en daar staat Vista op. Ik vind het echt oerend onhandig en bovendien is de gratis gebruiksperiode voorbij en kan ik dus niet meer in Word werken. Hoe kan ik dat hele Vista-gebeuren eraf krijgen en gewoon weer Word 2007 erop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Word moet goed draaien onder Vista. Dat mag geen probleem zijn. Maar je kunt ook downgraden naar Windows XP, bij die handeling raak je al je gegevens kwijt. Je hebt daarvoor een geldige licentie voor XP nodig. Je stop de CD met XP erop in je PC en je start ervan op. De rest wijst zich redelijk vanzelf.
Vaak moet je daarna nog op zoek naar drivers voor de hardware van de PC, dus weet waar je aan begint!
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je vista er af wil hebben moet je dat doen door xp of windows 7 te installeren tijdens de installatie kan je vista er af gooien en als je dan de word 2007 cd er in doet kan je die ook gewoon installeren op xp/windows7

groeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn diverse besturingsssytemen. Windows is daar 1 van en komt in diverse vormen. Zo zijn er Windows XP, Vista en 7. Voor al deze systemen moet je aan Microsoft licentiekosten betalen, voor elke versie opnieuw. Als je daar een Office-pakket bij wilt, dan moet je daarvoor een aparte licentie aanschaffen.

Je kunt er echter ook voor kiezen om een compleet vrij (en gratis) systeem te installeren. Dan kun je Ubuntu Linux downloaden.

Als je dat installeert dan krijg je niet alleen een besturingssysteem, maar je krijgt daar dan ook OpenOffice.org als office-pakket bij.

Het systeem lijkt aardig op Windows, want is ook grafisch en werkt ook met muis + toetsenbord.
Wel is het handig als je je wat in het systeem verdiept voordat je het gaat installeren. Maar dat geldt in feite voor elk nieuw systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet nodig om vista er volledig af te gooien. Je kunt ook booten vanaf een cd'tje zoals knoppix. Dit is een besturingssysteem dat alles bevat. Openoffice, vlc player, msn, skype etc. etc. Ik gebruik dit al een hele tijd en het bevalt me prima. Ook is het nog eens een gratis besturingssysteem.

Een andere manier is het formatteren van de hardeschijf. Het nadeel hiervan is dat alle bestanden worden verwijderd.
[off topic]
Ze moeten dus eerst gebackupped worden. En u moet rekening houden of de versie die u wilt installeren wel een goede versie is. Er zijn updates om van windows vista naar bijv. windows 7 te gaan, en complete versies van windows. Deze versies zijn meestal veel duurder.
[/off topic]
Het handigste is om terug in de tijd te gaan met system recovery (systeem herstel) en naar het oudste herstelpunt of de datum te gaan toen alles nog goed werkte. Het voordeel hiervan is dat niet alle bestanden verloren gaan. Enkel de programma's en instellingen worden terug gezet.