Welke gratis virusscaner heeft een firewall en draait niet te zwaar?

Heeft iemand een ideale scanner met firewall die ook niet te veel rekenkracht van je pc opslurpt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Microsoft Security Essentials is een dergelijke virusscanner met firewall.
Gratis te downloaden als je de naam van de scanner even googelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Download GEEN Microsoft Security Essentials! Dat is één van de onveiligste virusscanners en er zit geen firewall in!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De tijd dat MSE een goede oplossing was, ligt al een redelijke tijd achter ons. AV-Comparatives.org neemt het niet eens meer mee in hun tests.
Avg free is er ook 1 die niet zwaar is.
Gebruik hem al jaren en nooit iets gehad.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb inderdaad de firewall van windows en van mijn router aanstaan. Dus waarom zou je dan 2 installeren. Modem/router van je isp heeft de firewall standaard ook aanstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De enige gratis antivirusoplossingen die ook een gratis firewall hebben zijn VirIT eXplorer Lite en Comodo Intrenet Security.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_antivirus_software

Echter de eerste is redelijk vaag over deze fincutionaliteit en van de tweede doet de site het momenteel maar half.

Als je beiden gratis wil hebben, kun je het beste gewoon van beiden een gratis versie proberen. De memory footprint zal wel wat zwaarder zijn, maar de oplossing is dan iig kwalitatief wel in orde.

Overigens moet je wel begrijpen wat je kan verwachten van een firewall. Het gaat vooral om het controleren van je binnenkomende en uitgaande data. Je moet niet denken dat je privacy zoveel verbetert, en dat mensen minder makkelijk op je computer kunnen inbreken.

Als je niet perse concreet je datastromen wil controleren, is de standaard firewall van Windows ook prima. Zorgt ook dat de firewall van je router ook aanstaat.