Laten virusscanners virussen door zonder melding?

De mensen die ik ken doen alsof ze met de virusscanner helemaal veilig zijn, maar laten virusscanners weleens virussen door zonder melding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Nee, die zijn niet veilig. Er is geen één antivirusprogramma wat 100% waterdicht is. Ze maken gebruik van vele technieken, als eerste natuurlijk een database met virussen en spyware maar de meeste programma's maken ook gebruik van een soort sandbox. Programma's worden uitgevoerd en je antivirusprogramma kijkt wat een programma allemaal doet. Als het systeeminstellingen gaat aanpassen bijvoorbeeld dan zal je virusscanner meestal ingrijpen of jou waarschuwen. Maar het gebeurt vaak zat (te vaak) dat hij niets doorheeft. Het is natuurlijk altijd van belang dat je je programma blijft updaten maar dat garandeert jou geen veiligheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ligt aan de virus scanner, afstelling ETC. Ik gebruik zelf Nod32, Eset. Die laat niks door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet j e dat hij niets door laat. Je hebt ook virussen/adware spyware waar je niks van merkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij laat niks door wat 'ie herkent als virus nee. Maar wat 'ie niet herkent, gaat ongehinderd door. Min dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, niets kan je 100% bescherming bieden!
Als het goed is niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe als de virusscanner het virus niet kent dan komt het gewoon door. Het zal toch eerst geleerd moeten dat het een virus betreft. Maar even een virusje omnoemen of zo daar trapt een virusscanner weer niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Virusscanners melden alleen de virussen die ze herkennen. Virussen die ze niet herkennen, komen er ongehinderd door, zonder melding. Nu zijn er wel heuristische methoden om onbekende virussen ook op te kunnen sporen, maar die detecteren ook niet alles.

Dus ja, soms worden virussen doorgelaten zonder melding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb virussen die eerst op je computer kunnen komen paar een paar dagen later pas activeren. Die kunnen wel langs je virus scanner komen

Toegevoegd na 52 seconden:
***En een paar dagen later pas activeren