Is het mogelijk document presets te hebben met word?

Is het mogelijk om bepaalde presets te hebben met Word, als je een document gaat maken?

Bepaalde dingen die ik als preset (niet allemaal zijn verplicht)

Standaard bij elk document bepaalde kop en/of voettekst
Stijlen
Formaat

Is het mogelijk om zoiets te creëren?

Toegevoegd na 1 minuut:
OFFICE 2010

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ja, dan moet je eerst de pagina maken zoals je hem wil hebben met kop- en voetteksten,
en dan moet je hem opslaan als normal.dot
Die staat nu ook op je pc, even zoeken waar die staat. Of eventueel een andere naam, als hij maar op dezelde locatie staat.
Dan kan je die als sjabloon kiezen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, zo'n antwoord zocht ik! Als je weet hoe ik een menu open op het moment dat ik word open (dat menu moet automatisch komen) dan ben ik je al helemaal dankbaar!) Indien je bekend ben met de Adobe programma's.. Zoals bij illustrator en inDesign, zo'n template welkom programma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen template maar een voorbeeld! Met een echt template kun je complete lay-outs definiëren, hiermee niet.
Ja dat heten templates of soms sjablonen en hebben als extensie .dot. Als je een document begint kun je aangeven of je met een template wilt beginnen. Het is dus wat anders dan een voorbeeld. Bedrijven gebruiken meestal templates waarbij b.v. het logo van het bedrijf al in de kop van het document zit en alle soorten documenten er hetzelfde uitzien. Op internet staat voorbeelden en met Word komen ook een aantal templates mee.