hoe kan het dat mijn computermuis af en toe niet meer "herkend" wordt?

mijn computermuis functioneert nog prima, alleen geeft mijn laptop af en toe aan dat hij het "usb-apparaat niet herkent".en dan werkt het idd niet meer.Hoe kan dat?

10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krijg je het probleem ook als je de muis in een andere USB-poort doet?
liveisgreat
10 jaar geleden
yep

Antwoorden (1)

Is dit een draadloze muis? Deze werkt met een zender en een ontvanger.

De ontvanger zit in het usb-stickje dat in de laptop of pc gaat. Via een bepaalde frequentie hebben deze twee contact met elkaar en kan de laptop of oc uitvoeren wat jij met je muis gedaan wilt hebben. Soms gaat er gewoon wat mis in deze communicatie waardoor de verbinding er even niet is, ze herkennen elkaar niet.

Vaak is dat van korte duur. Als het langer duurt is het handig om even de usb-stick te verwijderen, de muis uit te doen, de batterijen te vervangen of de stuurprogramma's bij te werken.