mijn wifi doet het niet op mijn ubuntu laptop, hoe los ik dit op?

ik heb een maand geleden ubuntu 12.04 op mijn laptop geinstaleed maar mijn wifi doet het niet, na lang zoeken heb ik in mijn terminal venster: sudo dmesg ongevoerd en toen zag ik al mijn boot meldingen.
er zat ook een wifi melding bij die me wijste naar een wirellesskennel website, daar stond: Device firmware installation

The Broadcom wireless chip needs proprietary software (called "firmware") that runs on the wireless chip itself to work properly. This firmware is copyrighted by Broadcom and must be extracted from Broadcom's proprietary drivers. To get such firmware on your system, you must download the driver from a legal distribution point, extract it, and install it. This is accomplished different ways by different Linux distributions, so please read the section for yours for the best results. You will need an alternate working internet connection (by Ethernet cable, for example) since the firmware cannot be included with the distro itself.

Post details for missing distributions at b43-dev@lists.infradead.org . Note: the firmware from the binary drivers is copyrighted by Broadcom Corporation and cannot be redistributed.

maar daar snap ik helemaal niks van.

wie kan mij helpen???
(ik heb een dell inspiron 1300 laptop)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Installeer de drivers een opnieuw.

Antwoorden (1)

Ik zou Ubuntu de-installeren en het opnieuw proberen met WUBI als installatie-programma. Ik typ dit op een Ubuntu-laptop, en heb geen enkel probleem ervaren bij de installatie. Gelukkig maar, want ik ben geen held op dit terrein :-)

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb een Toshiba Satellite C670D-10H
Ubuntu draait naast Windows7,
bij het opstarten moet ik kiezen voor Windows of Ubuntu